prechod z Redhat na SUSE-rozdily

Novogear novogear na novogear.cz
Neděle Listopad 25 17:20:22 CET 2001

>No asi takte. Je to vec nazoru. Ide o to do akej hlbky chce clovek ist
>v tom pojme "spravovat". Ked sme u toho auta. Ked dostanem defekt
>musim vediet co mam robit. Ak neviem vyberiem prirucku od auta a zacnem
>v kufri hladat nieco podobne obrazkom v knizke. Potom to podla obrazkov
>podoprem, zdvihnem, odsrobujem koleso a narobujem rezervu.
>Cize z toho vyplyva, ze manual je na to, aby sme vyriesili zlozitejsie
>problemy nez tie na ktore mame znalosti. A bez toho aby som vedel
>ako sa zakruca/vykruca sroba neodoberem koleso. Takze "holt smula",
> [...]

Ano s tim souhlasim, ale idea ze vsichni uzivatele Linuxu ho budou
umet na 100% je trochu nerealna.

Napisi vam neco o sobe>
Zacinal jsem s Linuxem cca pred 2 roky. Nainstaloval jsem si Redhat 5.2
Jako uzivatel zvykly z windows jsem si rekl, proboha co na tom Linuxu
maji. Behem jednoho tydne 2x "kernel panic". Potom jsem zkusil Corel -
bylo to super a Linux mne dostal, ja vim dneska ze Corel byl nic moc, ale
dovedl mne jako zacatecnika pro Linux nadchnout. - viz
http://www.samuel.cz/~corel_linux/. Pak jsem zkusil Debian  - pro me jako
zacatecnika to bylo hrozne, nechtel jsem Linux nekolik mesicu videt.
Zhruba pred rokem jsme se ve firme rozhodovali, jaky pouzijeme operacni
system pro file server. I kdyz jsem v te dobe vedel o Linuxu malo, rozhodl
jsem se pro nej a pro distribuci SuSE.
Proc?
Moje heslo je - Pouzivam Linux, protoze potrebuji aby to fungovalo.
Proc SuSE?
1 - Je to firma ktera v ceske republice existuje.
2 - Ma dobrou ceskou podporu a www stranky
3 - Systemova a referencni prirucka SuSE Linux je nejlepsi kniha v ceskem
jazyce pro zacatecnika.
4 - V te dobe jsem nevedel, jestli konfiguraci serveru sam zvladnu, pocital
jsem s tim ze v pripade problemu pouziji placednou technickou podporu SuSE.
5 - Databaze instalacni podpory mi hodne pomohla http://sdb.suse.cz/sdb/cz/html/
6 - Na ftp SuSE najdu vzdy nejnovejsi baliky pro nej - napr. KDE 3.0 novy kernel atd.

Dnes vim, ze SuSE je vhodne jak pro zacatecniky, tak i pro profesionaly. Nazory
ze SuSE je klikaci Linux jsou mylne. U SuSE se mi libi MOZNOST VOLBY  -
YaST2, YaST1, editace rc.config, nebo  ENABLE_SUSECONFIG=no a muzu editovat
co chci. Muj oblibeny konfiguracni nastroj je YaST1 + editace v MC - muzu rict, ze
mi Linux spolehlive slouzi a  jsem s nim spokojen. viz http://www.samuel.cz/~samba/

Linuxu nikdy nebudu rozumet na 100%, ja chci Linux pouzivat a nemam chut ani cas
se v nem hrabat abych ho 100% pochopil. A o to tady myslim jde, pouzivejme Linux na
to na co je dobry. Nekdo se v nem chce hrabat a rozumet mu, nekdo chce jen vyuzit
jeho skvelych vlastnosti - ja patrim do te druhe skupiny.

S pozdravem

Ondrej Prokop
webbot na telecom.cz