prechod z Redhat na SUSE-rozdily

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Neděle Listopad 25 20:23:38 CET 2001

Dobry vecer :o)

> Ano s tim souhlasim, ale idea ze vsichni uzivatele Linuxu ho budou
> umet na 100% je trochu nerealna.

No ak je to pochopene takto, tak to uvediem na spravnu mieru. Na svete neexistuje
clovek, ktory vsetkemu ohladom Linuxu rozumie (a som pevne presvedceny, ze
sa to tyka aj naprikad Linusa Torsvalda a Alana Coxa). Kazdy je v niecom dobry,
ale keby vedeli vsetko...
Ide mi skor o to, ze ked chcem naprikad nastavit IP adresu musim pochopit
co je to maska, co je to gateway a pod. Ano, da sa to nastavit aj mechanickym
prepisanim cisel, ale ak sa pomylim.... Tak isto napriklad DNS. Ked potrebujem
doplnit nejaky zaznam musim vediet zaklady. Kde, kedy a hlavne preco.
Ak nahodou nie tak je velka sanca dojst k problemu.Takze ak sa nieco
rozhodnem konfigurovat alebo menit manual je moj najlepsi kamarat (no ved
aj od toho je). Takze veta "chcem to nastavit ale nechcem tomu rozumiet"
je snad dost nezmyselna, nie???

> [...]
> Jako uzivatel zvykly z windows jsem si rekl, proboha co na tom Linuxu
> maji. Behem jednoho tydne 2x "kernel panic". Potom jsem zkusil Corel -
> bylo to super a Linux mne dostal, ja vim dneska ze Corel byl nic moc, ale
> dovedl mne jako zacatecnika pro Linux nadchnout. - viz
> http://www.samuel.cz/~corel_linux/. Pak jsem zkusil Debian  - pro me jako
> zacatecnika to bylo hrozne, nechtel jsem Linux nekolik mesicu videt.
> Zhruba pred rokem jsme se ve firme rozhodovali, jaky pouzijeme operacni
> system pro file server. I kdyz jsem v te dobe vedel o Linuxu malo, rozhodl

No ja som sa k Linuxu dostal v 94-tom popri praci na diplomovke. A kedze
mam male DTP studio a potreboval som server (a po nestastnych pokusoch
a problemoch vtedy este s WinShit NT 3.51) skusil som Slackware 1.2. Vtedy
som hlavne potreboval vyriesit prenos suborov vecsich ako disketa z MACa na PC
a naopak, takze ftp bolo maximalnym prinosom. No a potom som objavil
netatalk (SW pre appletalk pod linuxom) a odvtedy mi tu spokojne bezi
server dodnes (no, uz to neni starucky slackware ale postupne upgradujem.;o))
No a uz na nom bezi samba, netatalk, mail, dial-up, proxy, maskarada, apache
a este spusta inych veci. A tesi ma jedine. Keby som neupgradoval pred mesiacom
mal som uptime 176dni. No a on si bezi a bezi bez akychkolvek problemov....
Len obcas sa nieco prekonfiguruje podla potreby.

Ale teraz k pointe - som taky isty ako 90% ostatnych v konferencii. S cim som
sa stretol tym som sa musel prehryzt. Cize mam par kniziek, hrcu vytlacenych
how-to a kopu vytlacenych stran o vsetkom moznom. Ale nikdy som
sa nedrzal hesla idem to konfigurovat ale nechcem tomu rozumiet.
Ono zo zakladnej logiky je jasne "tudy cesta nevede"....
No a co sa tyka technickej podpory tu som zatial neskusal vyuzit
(ani nemam ako, nemam kupene SuSe 8-) ale tymto sa chcem podakovat
ludom v konferencii, ktory nezistne radia nam ostatnym! A nejkrajsie
na tom je, ze to robia len a len pre svoj dobry pocit!

Vlado
----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799