prechod z Redhat na SUSE-rozdily (ot, long)

Tomas Valousek xvalous na pluto.pslib.cz
Neděle Listopad 25 22:34:51 CET 2001

On Sun, 25 Nov 2001, Novogear wrote:

> Viz http://www.linux.cz/lists/archive/linux/132714.html

Tak to neberte doslova a zkuste se zamyslet nad tim, co ten clovek napsal.

Nazory, ktere tu prezentujete jsou totiz dnes standardni pouze ve svete
pocitacu (zejmena ve svete okolo M$ Win a napr. garazovych prodejcu
hardware). V zadnem jinem oboru nenarazite na lidi, kteri vykonavaji
nejakou vysoce odbornou cinnost, aniz by o te veci neco vedeli. Dnes je
bezne, ze "spravci site" nemaji tuseni, jak se deli site, jak funguje
maskarada, jak funguje proxy server atd. Znate doktora, ktery by nevedel
jak funguji svaly, znate strojare, ktery by neznal vlastnosti materialu,
ktere obrabi, znate stavare, ktery by nevedel z ceho je beton, znate
automechanika, ktery by nevedel jak funguje motor? Zkuste se na to
podivat z teto strany. Je jasne, ze ze sveta Windows jste zvykli na neco
jineho, .... zaver si doplnte sam...

Ja jsem mel od 7 let ZX Spectrum, na kterem jsem si hral v Basicu, pozdeji
jsem objevoval tajuplnosti :-) DOSu a Windowsu. V 15ti, tedy jeste na ZS
jsem mel prvni Linux (Monkey), takze jsem diky bohu nemel dost casu se
sprznit uvazovanim Windows adminu apod. Dnes o pet let pozdeji je pro mne
nejhorsim zazitkem setkani prave s lidmi, "pocitacovimi experty" (ja se za
experta rozhodne nepovazuji), kteri jsou treba o deset let starsi, tvari
se, ze sezrali vsechnu moudrost sveta, nezapomenou pripomenout, ze maji 10
let praxi v oboru, ale jedine co umi je vyplnit policka IP adresa a Sitova
maska v nastaveni site Windows. Kdyz jim reknete, ze IP adresa je
privatni IP a.b.c.d a sit je delana na C tridy, tak vubec nevedi o cem
mluvim a na cislo 255.255.255.0 by vzivote sami neprisli...

A jeste jedna vec (fakt posledni)... Kdyz jsem mel poprve konfigurovat
DNS, tak jsem si to take nechal nastavit od odbornika. __PUL__ roku jsem
zkoumal radek po radku, co co dela, nez jsem si rek, ze tomu jakstaks
rozumim a ze se do konfigurace Bindu muzu pustit sam (v dobe kdy jsem to
delal mi unikalo jeste spoustu dalsich souvislosti, proto tak dlouho).

Nerikam, ze tyto zasady ctim vzdy, v nekterych situacich kdyz jde o cas
volim variantu obslehnuti konfiguraku, ale drive nebo pozdeji ten
konfigurak vezmu a podrobne ho prozkoumam.

Tot muj nazor, zkuste o tom alespon popremyslet.

Sorry za delsi dopis a trochu offtopic.

	S pozdarem Tomas Valousek

--
	Tomas -VALY- Valousek
	web design, internet projects, linux etc..