prechod z Redhat na SUSE-rozdily (ot, long)

Novogear novogear na novogear.cz
Pondělí Listopad 26 07:35:25 CET 2001

> Nazory, ktere tu prezentujete jsou totiz dnes standardni pouze ve svete
> pocitacu (zejmena ve svete okolo M$ Win a napr. garazovych prodejcu
> hardware). V zadnem jinem oboru nenarazite na lidi, kteri vykonavaji
> nejakou vysoce odbornou cinnost, aniz by o te veci neco vedeli. Dnes je
> bezne, ze "spravci site" nemaji tuseni, jak se deli site, jak funguje
> maskarada, jak funguje proxy server atd. Znate doktora, ktery by nevedel
> jak funguji svaly, znate strojare, ktery by neznal vlastnosti materialu,
> ktere obrabi, znate stavare, ktery by nevedel z ceho je beton, znate
> [...]

V nasi firme pouzivame Linuxovy server se Sambou pro 30 uzivatelu.
O tento server se staram ja. Je pravda ze Linuxu nerozumim na 100%,
ale server mi spolehlive funguje a nemam s nim problemy. V pripade
problemu bych se to snazil vyresit sam, pokud bych to nezvladl, tak bych
kontaktoval placenou technickou podporu SuSE. Sprava tohoto serveru
neni moji hlavni pracovni naplni.
Myslite si ze pro tento server by mela moje firma zamestnat pracovnika
na plny uvazek? Ja si myslim ze v tomto pripade ne.
Je proste rozdil "spravce site", ktery se stara o nekolik stovek PC, nebo
"spravce site" ktery ma na starosti podobny server. Ten prvni to musi
umet na 100%, ale ten druhy? Ten vyuziva nastroje typu YaST a urcite
tomu nemusi zas tak moc rozumet. V pripade problemu by mel ale byt
schopny problem odstranit, at jiz sam, nebo pres technickou podporu.

Myslim si ze Linux by nemel byt jen pro lidi, kteri tomu rozumi, ale mel
by obsahovat i nastroje pro ty, kteri Linux moc neznaji, ale chteji ho
pouzivat. A to je to co se mi na SuSE libi, pokud chci na serveru rozjet
filtrovani pouziju klasickou metodu, nebo balik SuSEfirewall, ktery musi
pochopit kazdy. - mam moznost volby a jen na mne zalezi co si vyberu.

S pozdravem

Ondrej Prokop
webbot na telecom.cz