prechod z Redhat na SUSE-rozdily

radek.karaffa na ct.cz radek.karaffa na ct.cz
Pondělí Listopad 26 13:50:21 CET 2001

Tak ted se ve Vas uz uplne nevyznam.
Kdyz jste puvodne vykrikoval, ze linuxconf a webmin
jsou pro Vas zbytecne, vetsina si asi myslela,
ze Vam vadi nabubrela standardni instalace.
Proto hlasky "vi je vsude stejne"
(mimochodem, myslim, ze jsem nikdy nepouzil standardni
instalaci u neceho, co dovolilo volitelnou - chci vedet
co se mi tam nas..ype)

Jenze bez linuxconfu a webminu je pro Vas RH absolutne
nekonfigurovatelne ...
Vlastne jste vykrikoval: linuxconf a webmin jsou
pro mne nanic, ja chci i v RH YaST. Jako kdybyste nepochopil
to, YaST je zalezitost prave distribucni skupiny.
A vzhledem k rozdilnosti startovacich skriptu
nelze YaST na RH pouzit ....
Kdyz jste zavisly na YaSTu, asi prejdete k SUSE.

Osobne si myslim, ze si ma clovek vybrat distribuci
prave takovou, ve ktere se trochu orientuje a je mu blizsi.
Prece dulezity je vysledek aby to fungovalo.
Jestli je konfiguracni nastroj zeleny, modry, textovy nebo
graficky - to je fuk, hlavne aby mi to pomohl nastavit.

Vite, ja nevim, tady se vedou hadky, ktera distribuce Linuxu
je stabilnejsi, prijemnejsi, dovednejsi ...
Kdyz jsme v praci potrebovali nasadit neco stabilniho,
nemenneho a spolehliveho, tak jsme ze vsech 'linuxu'
vybrali nakonec Solaris ;-).
Verze 8 je taky zadarmo, a nejsou tam ty neustale zmeny.
Jak uz jsem rikal, na pridani sitove karty mi tam staci
echo x.y.z.fn > /etc/hostname.elxl0 (podle typu karty)
potom echo x.y.z.10 > /etc/defaultrouter
a po restartu to jede s implicitni maskou a routerem
to svede i cvicena opice ....

Tam nejsou hadky o konfiguracni nastroj
(a je tam taky, ale spis pro users, sw a tiskarny)
Je to jenom trochu nenazranejsi na HW,
ale to dnes vetsinou neni problem
{dnes mam spis opacny dojem - na xterminaly
se ted porizuji P4, na starsi veci nam nechteji
davat delsi zaruku, to je zbytecne predimenzovane,
ale ono nic slabsiho vlastne neni, a kdyz je,
vyjde to vlastne draz).

radek.karaffa na ct.cz