gnorpm

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Pondělí Listopad 26 16:14:37 CET 2001

   From: Milan Kerslager <milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz>
   Date: Mon, 26 Nov 2001 15:26:19 +0100 (CET)

   > Existuje up2date, lze si pri docasnem pripojeni nechat jen vypsat jmena
   > balicku (parametr -l). Podobnym zpusobem se chova rpmfind (take soucast
   > distribuce).

Díky, ale ani jeden z nich nesplňuje to, na co jsem se ptal.

   > Pokud je nastroj (ktery je v SuSE) dostupny i se vsemi zdrojovymi kody,
   > nebude pravdepodobne vetsi problem ho pouzit.

Také si myslím, zdrojové texty jsou kompletně k dispozici např. na
ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/suse/i386/7.3/suse/zq1. Hledej vše, co začíná
na yast.

   > Existuje take port apt-get (nebo tak nejak se to jmenuje) z Debianu.
   > Spolupracuje s RPM a lze ho stejnym zpusobem (jako v Debianu) pouzivat.

Ano, apt-get podmínku splňuje, je součástí zmiňované distribuce?

   > BTW: Kdyz uz SuSE pouziva RPM (puvodne Red Hat Package Manager), proc
   >      nevybavi timto nastrojem samotne RPM? (je to obvykly postup
   >      tech, kteri sami vyuzivaji cizi projekty a chteji se nejakym zpusobem
   >      revansovat).

RPM je stále ještě Red Hat Package Manager, nevím proč píšeš
"původně". Odpověď na Tvoji otázku je více než zřejmá. Pokud se zamyslíš
nad tím, proč např. v linuxovém jádře není implementovaná kontrola rodného
čísla uživatele apod. bude Ti to ihned zřejmé. Taková kontrola do RPM
samozřejmě vůbec nepatří.

   > BTW2: proc stale v SuSE existuji closed-source veci (instalator)?

Nevím (BTW - konkrétní příklad by nebyl, která část instalátoru je closed
source?). Jak celý tento thread souvisí se SuSE Linuxem? Co je to closed
source, to neznám. Znamená to, že si nemohu přečíst zdrojové texty? Že je
nemohu změnit? Četl jsi někdy licenci instalátoru, který používá distribuce
SuSE Linux?

   > BTW3: proc se Pavle porad stavis do pozice "SuSE je buh a nikdo vic" ???

Já jsem v původním e-mailu nenapsal ani slovo o této distribuci. Možné mne
v té pozici jenom chceš vidět, nevím. To je spíše na posouzení
ostatních. Já to posoudit nemohu. Proč jsem se ptal? Nikdo mi nebyl schopen
vysvětlit, jak se to na distribuci Red Hat Linux udělá. Já jsem to sám také
nevěděl a dosud mi to stále není jasné. Proto se ptám. Ptal jsem se i mých
přátel, kteří Red Hat Linux používají, ale ani jeden z nich mi nebyl
schopen odpovědět. Já jsem zvyklý, že to na distribuci, kterou používám,
funguje automaticky, na Debian GNU/Linuxu také, na Mandrake Linuxu
také. U všech těchto distribucí vím, jak to funguje. Pouze u distribuce Red
Hat Linux to nevím. Proto si chci doplnit svoje informace. Pokud jsem se Tě
svojí neznalostí dotkl, omlouvám se.

   > BTW4: proc SuSE nezverejnuje ISO obrazy sve distribuce?

Pokud se nepletu, už jsem na tento dotaz nejedou odpovídal :-)) Zapátral
jsem tedy v archívu svých odeslaných zpráv a našel tohle:

,----
| To: linux na linux.cz
| Date: Wed, 04 Jul 2001 11:12:11 +0200

| odpovědi na všechny Tvé otázky nalezneš v češtině v databázi instalační
| podpory společnosti SuSE (http://sdb.suse.cz/). Konkrétně tento dotaz
| a i další jsou odpovězeny na
| http://sdb.suse.de/cz/sdb/html/lmuelle_suselinux_internet.html
`----

Ostatně je to jistě k nalezení i v archívu této konference.

   > BTW5: Stoji Ti to stvani vubec za to, Pavle?

???? Nechápu. Pokud nechceš číst mé dotazy, nemusíš. Jsme svobodná země. Já
některé Tvé (a nejenom Tvé) e-maily také nečtu.

   > BTW6: proc existuje CZ verze distribuce, ale nejsou vystaveny zdrojove
   >       balicky, i kdyz jste to nekolikrat slibovali?

Buďme prosím konkrétní. Věřím, že jde pouze o nedopatření.
--
Pavel Janík

I'm simply not a good maintainer, because I'm too impatient and get too
bored with it.
                  -- Linus Torvalds in LKML