Redhat vs. SuSE

radek.karaffa na ct.cz radek.karaffa na ct.cz
Pondělí Listopad 26 12:13:04 CET 2001

No nepsal bych to az takhle osklive, ale take mam dojem,
ze SUSE se snazi normalni lidi donutit ke koupi.
Jo fajnsmekri ISO image nepotrebuji, instalujou pres FTP
rovnou od SUSE. Ja si muzu ale jen jednou stahnou ISO image.
Na rozdil od SUSE jsou ISO image u RH k volnemu stazeni ;-)
nebo uz se to zmenilo ? Nekde jsem slysel/cetl,
ze v distribuci jsou skripty, ktere umi tech 8iso
z distribuce vytvorit. Kdo vi.
Jak uz jsem psal, neminim zrovna prechazet na jinou distribuci,
tekze overeni tohoto prenechavam nekterym jinym schopnejsim
a hlavne uzivatelum SUSE. (pro mne plati sevce drz se sveho kopyta)

> Pokud jste zacinajici uzivatel bez dostatecnych znalosti
> anglickeho jazyka, nezbyva vam nic jineho nez sahnout
> po jedine distribuci s ceskou "tistenou"
> dokumentaci (SuSE) a za cenu celkem smesnou ziskate
> 8CD a cca 1000 stranek v cestine a na papiru!

Pokud jsem pokracujici uzivatel s dostatecnou znalosti
anglickeho jazyka a setrim nase lesy a nepotrebuju ani
nutne 90tidenni technickou podporu, nehodlam vyhazovat
2.500,-Kc za neco co nepotrebuju.
Jedine co chci jsou iso image.

Navic to pro mne NENI smesna cena. Mozna pro firmu.
Pro mne je smesna cena napr. do 500,-Kc
Ja ten Linux nepouzivam komercne, ciste EDU duvody, rozsireni obzoru.
Na studentske slevy jsem uz moc stary. Jen se nechci slepe uvazat
na komercni Unixy s kterymi delam.

> A navic po registraci u SuSE ziskate 50% slevu na dalsi verze.
Pokladam si v mem pripade otazku: Kolik je 50% z 0,-Kc ?

> Jak vidite zacal jste s tim sam!

A vy jste se rad pridal. A ja taky.
Jo, jo, ... chtel jsem Vam ale jen poukazat na to, ze Vas pristup neni
jediny a co clovek v tehle konferenci, to jine znalosti, jiny pristup
a hlavne jine potreby.

> Pokud budou mit obe (RedHat, SuSE) stejnou cenu a stejne nebo podobne
> mnozstvi manualu a dokumentace v CZ - pak to bude opravdu jedno.

A pokud budou obe skoro stejne, pak uz to bude asi opravdu jedno
a radsi se vratim k windows. Nevim jak Vam, ale mne se libi,
ze si muzu vybrat z rozdilnych distribuci ...

radek.karaffa na ct.cz