gnorpm

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Listopad 26 19:35:24 CET 2001

milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz (Milan Kerslager) writes:

> [...]
> balicku (parametr -l). Podobnym zpusobem se chova rpmfind (take soucast
> distribuce).
>
> Pokud je nastroj (ktery je v SuSE) dostupny i se vsemi zdrojovymi kody,
> nebude pravdepodobne vetsi problem ho pouzit.
>
> Existuje take port apt-get (nebo tak nejak se to jmenuje) z Debianu.
> Spolupracuje s RPM a lze ho stejnym zpusobem (jako v Debianu) pouzivat.
>
> BTW: Kdyz uz SuSE pouziva RPM (puvodne Red Hat Package Manager), proc
>      nevybavi timto nastrojem samotne RPM? (je to obvykly postup
>      tech, kteri sami vyuzivaji cizi projekty a chteji se nejakym zpusobem

Na to uz odpovidal Pavel a ma pravdu. apt-get je take pouze nadstavba
nad .deb . Navic na co je mi apt-get, kdyz k tomu postradam patricnou
infrastrukturu?

> BTW2: proc stale v SuSE existuji closed-source veci (instalator)?

To se nesmi ?

> BTW3: proc se Pavle porad stavis do pozice "SuSE je buh a nikdo vic" ???

Mne zase pripadne, ze jako certik z krabicky tady vyskakujes ty pri kazde
zmince o nejakem nedostatku RH.

> BTW4: proc SuSE nezverejnuje ISO obrazy sve distribuce?

To se musi?

> BTW5: Stoji Ti to stvani vubec za to, Pavle?

Tim stvanim se mysli otazka "existuje nastroj, ktery vyresi
zavislosti?" ?

Ja osobne tuto otazku povazuji za pomerne zasadni a asi bych si
nechtel instalovat distribuci, ktera neco takoveho nesplnuje. Uz jenom
proto, ze pri dostatecne granularite patricnych knihoven to mohou byt
pomerne dlouhe seznamy toho, co se musi nainstalovat.

Brno, Czech Republic