AW: Redhat vs. SuSE (dlhe)

Antala Mario Mario.Antala na swh.sk
Úterý Listopad 27 13:27:56 CET 2001

> A myslite si ze tyto knihy jsou vhodne pro zacatecniky?
> Kniha "Linux dokumentacni projekt" je zacatecnikovi na nic.
> Mam skoro vsechny knihy zabyvajici se Linuxem v cestine,
> ale opravdu je pro mne nejlepsi manual  ze SuSE.

velmi nerad prispievam do neverending story, ale predsa:

zalezi od toho, co si predstavujete od zaciatocnika. ak naozaj niekto
chce zacat s linuxom a nema o nom ani sajnu, tak mu ziadna knizka
nepomuoze (ani pri windoz), zvlast ak ani s windozami nema valne skusenosti
a je to technicky pablb (podstatne je, ze nim nechce byt). potrebuje
v prvom rade uviest do linuxu, ci uz na nejakom kurze, alebo priatelom,
ktory
to ovlada. uplne najzakladnejsie veci (prehlad, rozdiely s inymi systemami,
filozofia systemu, ako a odkial zacat atd.) ho poriadne nenauci ziadna
knizka (problem je, ze kniha nema skusenosti. ja viem , ludia co ich pisu
ich
maju, ale tie knihy pisu ludia, ktori uz zaciatocnici nie su a vela veci je
pre nich
tak prirodzenych, ze ich nenapadne sa pri nich zastavit. a skuste sa opytat
nieco knihy :-)).
hlavne mu neukaze moznosti a vyhody (experiences), co je potrebne aby ho to
zaujalo a prvotny
impulz "chcem pouzivat a ovladat linux" (t.j. xcem zacat rozmyslat:-) aj
vydrzal.
takze ja nepoznam ziadnu knihu vhodnu pre "uplneho" zaciatocnika.
jednoznacne
tam je vhodny iba ludsky faktor, aby clovek ziskal trosku feelingu .
co sa ale tyka zaciatocnikov ako som ja (ano, som zaciatocnik a nehanbim
sa za to :-), tak knihu "Linux dokumentacni projekt" (kupil som si ju, aj
ked sa da
stiahnut a vytlacit) povazujem za vhodnu
a uplne postacujucu (a nie jedinu) pre kazdeho "zaciatocnika", ktory ma
zoznamovacie
fazy so systemom za sebou (ale kolko ludi, tolko chuti). ak este k tomu
pridam
man a how-to (prip. internet), nechyba mi nic (iba obcas nejaky dotaz v
konfere, ked
uz si neviem fakt rady (neznamena to, ze neviem citat:-), ale ze neviem kde
a ako
hladat (a nekamenujte ma, prosim. stava sa to kazdemu, inak by bola tato
konfera
zbytocna :))
co sa tyka suse manualu, ak ma omrzi mandrake a rozhodnem sa pre suse, tak
si mozno kupim aj suse manual (asi urcite).

aby som to zhrnul: kolko ludi, tolko chuti :-))) z toho vyplyva, ze diskusie

typu: "toto je lepsie, lebo mne sa v tom lepsie robi" su uplne zbytocne.
niekto si radsej nieco naklika, iny bude cely zivot pouzivat klavesnicu a
konzolu
a opovrhovat "lamermi s woknami". ale neznamena to, ze wokna (KDE, GNOME
atd .), alebo txt konzola sa daju porovnavat. oboje ma inu historiu vyvoja
a iny ucel (mozno s tym istym vysledkom)

bol by som rad, keby tento mail bol trosku aj vyzvou vsetkym, ktori tu
"tasia kolty"
a vedu svaetu vojnu v zaujme toho svojho "nabozenstva" (KDE, Gnome,SuSe,
RedHat atd.), aby s tym prestali (alebo to robili sukromne a nie cez
konferu. ked
dospeju k nejakemu vysledku (zosumarizuju a hlavne dohodnu sa, ze toto ma
take
a take vyhody a nevyhody a tamto zasa ine), kludne nech daju vediet),
pretoze ma
to dost otravuje (ax ja egoista) a v podstate som sa sem prihlasil, aby som
sa
dozvedel nejake technicke podrobnosti o linuxe, pripadne prispel svojimi
vedomostami
a nie aby som denne dostaval 20 mailov rozhadanych fanatikov (neberte to
ako urazku, je to len zalezitost nazvoslovia :-).

 to je asi vsetko, takze prajem pekny den a dakujem za pozornost.

  GoRo

hmmmmm, nepocujem potlesk ,-o))))

btw.: sorry aj za tento "svetonazorovy mail". nebude sa to opakovat :)

°°°
clovek je len socialne dynamicky konglomerat homeostaticky autoregulovaneho
zla