Redhat vs. SuSE

radek.karaffa na ct.cz radek.karaffa na ct.cz
Středa Listopad 28 11:29:12 CET 2001

Tohle mi neda, to je od zdroje, ale bohuzel mimo ...

nevim, ja odpovidal. Obratte se na pana Prokopa novogear na novogear.cz,
ten mluvil o nejakem bajecnem, velkem manualu ...
Jak sam pisete, "Instalacni prirucka (QIM)" bude slouzit asi jenom
pro instalaci ... ;-)
Pro DALSI NASTAVOVANI sluzeb a prostredi sahnu asi po jinem manualu, ze
?

> Problemy s cim a ktery manual. K tomu je instalacni podpora a databaze
> instalacni podpory SDB. To bychom meli tisknout pokazde dalsich 2 500
> dokumentu a nicit tim "nase lesy", i kdyz jsou na CD?

Nenapadejte mne, ja se take zastaval nasich lesu.
Puvodni prispevatel oznacoval onen mnohostrankovy manual jako hlavni
pomocnika na vetsinu problamu, ne ja!
Souhlasim s vami, ze na vetsi problemy neni potreba tisteny manual,
ale internet s ruznymi FAQ, Knowledge-base, konference
a prip. technicka podpora.

> Vyborne, neni cilem nutit uzivatele cist nase manualy, ale je
> to pomocna ruka pro ty, kteri pomoc hledaji

Ted jsem jaksi vase myslenkove pochody nepoochopil,
asi jste to napsal moc vzletne.
Slo mi o to, ze v tom neni nic "advance",
jenom takove ty zakladni veci, ktere clovek po nekolika
instalacich zna zpameti.
Slo mi o to, ze to co potrebuji jen cca jednou,
nemusim mit vnuceno od vydavatele v tistene podobe
za moje penize.

> Vsechny jazykove mutace dokumentace SuSE jsou take v pdf na CD.
> Nektere pasaze v Systemove a referencni prirucce jsou pro zacinajici
> uzivatele dost obtizne na pochopeni, proto je tistena dokumentace
> k "nezaplaceni"

Tady si taky nejsem jisty, co jste tim minil - je pro zacinajici
uzivatele
"obtizne na pochopeni" obsah "Systemove a referencni prirucky"
a Vase tistena dokumentace je jina ? V tom pripade proc nemuze byt
Vase Dokumentace v pdf ?
Nebo zjednodusujete pristup k "Systemove a referencni prirucce"
tistenou formou ? To chapu. Ale me vadi ta nemoznost volby.
Pokud by jste prodavali SUSE 7.x bez tistenych manualu
a bez technicke podpory pod cca 1000,-Kc, tak je to
alternativa, ktera by mne zajimala.
Ale nutit mne platit 2.500,- Kc za veci, ktere nepotrebuji ?

> CZ verze obsahuje misto DVD osme CD a jeho nazev "od ceskych vyvojaru
> ceskym uzivatelum" asi jasne rika, co tam je.

Sorry, nevidel jsem CZ baleni tesne po otevreni, myslel jsem ze DVD uz
nekdo vyndal a pujcil si ho. To ze je tam DVD jsem se dozvedel z vasich
stranek pri announci SUSE 7.1. Takze pokud dezinformace, tak z Vasi
strany.
Proto nize polozene vyroky:
> ??? Je to treba komentovat?:-)

> Tak si ho nakopirujte v praci a doneste domu. Je to zcela v
> poradku a v souladu s licenci.

Ano, tuto moznost jsem vyuzil. Ale ta media koupil kolega soukromne.
Neni to vzdy jednoduche nechat si koupit do prace neco, co nesouvisi
primo s vydelecnou cinnosti. Mozna, kdyby to stalo pod 1000,- jako
knihy, to nam jeste kupuji ...

Postavte se k otazce celem:
NEMAM nikde v okoli nikoho s medii.
a) musim jit do (e-)obchodu a vybalit 2.500,-Kc
b) stahnu si instalaci z internetu.

u b) doplnim:
mam moznost si to stahnout jen jednou, jinak me IT uskrti.
stahnu si mohutny strom na HD.
Otazka zni: jak z toho dostanu tech 8 CD ?
pokud to jde nejak jednoduse, popiste to.
Potrebuji to totiz instalovat na uplne jiny stroj s malym diskem
v uplne jine lokaci, bez pripojeni na me pracoviste.

Jde o to, ze ja ani v praci nepouzivam linux
ani pro polokomercni ucely.
Delam normalne se Solarisem, trochu si hraju s RedHatem
a chtel jsem se na tu vychvalovanou distribuci SUSE
(to myslim bez ironie) jenom podivat.
Za to opravdu nepotrebuju vyhazovat "smesnou sumu" 2.500-Kc

Rad bych na tohle slysel odpoved.

> A tech 2 500 propijte v hospode na zdravi komercnich
> linuxovych splecnosti:-)

Dekuji, ale nepiju, radsi si prikoupim pameti,
az zase sleze cena ;-)

> --
> S pozdravem,
> Petr Kania
> prekladatel
> SuSE CR, s.r.o.                               e-mail: kania na suse.cz
> Drahobejlova 27                               tel:+420 2 9654 5395
> 190 00 Praha 9                                fax:+420 2 9654 5374
> Ceska republika                               http://www.suse.cz

S pozdravem

Radek Karaffa
Rozvoj řízení sítí - Bezpečnost sítí a služeb
ČESKÝ TELECOM, a.s.
Novodvorská 14C
telefon:    02 - 714 61575
e-mail:     radek.karaffa na ct.cz