Redhat vs. SuSE

Středa Listopad 28 17:04:13 CET 2001

On Wed, 28 Nov 2001 radek.karaffa na ct.cz wrote:

> 8CD mne stoji 150Kc, zbytek je asi za praci s vypalovanim ...
> jo, jo, ..
> pirati ne-open SW to maji horsi, tam kopiruji nelegalne,
> ale tady zcela legalne, pekna zivnost ... co na to asi SUSE ...
>
> *** nechci prosim odpoved, to jen tak na zamyslenou ***

Obsah CD (jako ty programy) je podle GPL volne siritelny, problem je
non-GPL nebo jinou non-free licenci nekterych veci, ktere na CD jsou.
Prave proto instalator SuSE ma jinou licenci a proto asi ani neni volne
siritelny.

Pokud byste chtel dodrzet licencni podminky, musel byste pravdepodobne
sirit CD bez instalacniho programu (treba pouzit instalacni program, ktery
pouziva Red Hat, protoze ten je volne k dispozici i se zdrojovymi kody).

Ciste teoreticky by se takhle dalo udelat i s nejakym jinym druhem
informaci, ktere na CD jsou, tj. vse je volne, ale organizace souboru nebo
nejake jine doplnky volne nejsou a tak ani CD nelze volne vystavit a
sirit (a tak se i SuSE urcite kreje).

Myslim, ze by se zde nemelo verejne nabadat k porusovani licenci.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz