OT: Linux ve zdravotnictvi

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Středa Listopad 28 21:06:51 CET 2001

On Mon, 26 Nov 2001 21:12:36 +0000 (UTC), David Toman wrote:

: Samozrejme Windows (95 nebo 98) :(( V rozliseni asi 640x480
: takze byla krasne videt ikona "Tento pocitac" atd.

: Radsi ani nepremyslim nad tim co by se stalo kdyby to nahodou
: hodilo BSOD a laser jel dal ... Snad je to nejak osetrene.

Pochybujem, ze Windoze robili vlastne riadenie zakroku. Mimochodom,
neviem ako ostatni, ale ja by som tu nedoveroval ani Linuxu.

Nerobim lekarsku techniku, ale riadenie technologickych procesov,
ale aj u nas plati "pokial na tom zavisi zivot/zdravie/vela penazi,
riadi to hardware, v najhorsom embedded software".

Inymi slovami, aby sa napr. nudzove odpojenie stroja (napr.
pretoze svetelna zavora zistila, ze sa tam dostal clovek)
tocilo cez PC (ci uz Win alebo unix), neprichadza do uvahy.
To robia zadrotovane obvody alebo SPS (jednoduche real-time
kontrolery s naprogramovanymi logickymi clenmi), kde je daleko
jednoduchsie garantovat (a pripadne formalne testovat) funkcnost.

Existuje pojem soft-SPS, kde funkcnost SPS moze (najma z dovodov
ceny) prevziat masina s beznym OS, ale tym sa nerobia kriticke
aplikacie.

Zdravi
--
                                   Stano