emailovy klient Linux,Win

Martin Lebeda Lebeda na cims.cz
tvrtek Listopad 29 07:41:16 CET 2001

On Wed, Nov 28, 2001 at 11:46:09AM +0100, Radovan Garabik wrote:
> Jiri Mares <jirka na edoras.cz> wrote:
>  : Dobry den
>
>  : Poradte mi nekdo nejakyho emailovyho klienta, ktery pracuje na obou
>  : platformach (Linux a Win).
>  : Zatim pouzivam klienta v Mozile, ale moc se mi nelibi. Jde o to, abych
>  : na jednom pocitaci mohl nastavit stejne datove soubory s emailama, abych
>  : tak mel stejne emaily v Linuxu i ve win.
>
> mutt?

Ugh, přesně to používám, mutt je v linuxu doma, takže tam není problém. Ovšem
ve windows se musí nainstalovat prostředí cygwin a pak mutt. Já jsem si jej
zkompilovat sám, protože neumí používat maildir na NTFS, musel jsem opravit
oddělovač v názvu souborů z ':' na ';', pak to jede. Co mi ještě neběží je
informace o tom, že ve schránce je nová pošta, ať použiju formát mbox, nebo
maildir. V této souvislosti - nemá to někdo vyřešené (pod cygwin)? Jinak běží
docela dobře, ale mutt je jen mua, potřebujete ještě dodat editor, gnupg,
fetchmail, maildrop (procmail), ssmtp (sendmail), urlview, links (lynx), aby to
vůbec dělalo to co má, programy které běží přímo pod windows a nejsou
kompilované pro cygwin, spolupracují jen velmi obtížně, také se mi dnes špatně
ukazuje čeština - aplikace jsou iso a zobrazení je 1250, naštěstí to jsou jen 3
písmena (žšťŽŠŤ). Já jsem to udělal, začít znovu bych už dnes nechtěl...
Nepoužívám jen mutt, ale i několik dalších s poštou nesouvisejících aplikací.
Pro hovoří možnosti této kombinace zpracování pošty, nikdy mi to nespadlo,
nezaseklo počítač (narozdíl od outl.), je to rychlé, používá std. formát
mailboxu.

Doporučit někomu mutt pod windows je hezké, ale rozhodně to není snadná cesta,
určitě bych asi zvážil, zda se mi to vyplatí. Na druhou stranu když už jsem to
zprovoznil, rozhodně bych dnes neměnil (za jiného pošťáka).

Martin

--
  ...nebruc, taky jsi se ucil...
   ___