Mirroring serveru

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Listopad 29 12:20:51 CET 2001

"RiGe" <info na tree.sk> writes:

> Dobry den,
> mel bych takovy dotaz. Mam dva servery. Na jednom bezi Apache, na druhem
> muze take. Chtel bych, aby v pripade vypadku prvniho serveru byla data
> dostupna z druheho serveru. Jak bych mohl zajistit takovyto nepretrzity beh
> WWW?
>
> Napadlo me akorat zadani obou IP adres do zaznamu domeny, ale tim bych
> zachranil cca pouze 50% pozadavku riticich se na server v pripade vypadku
> jednoho serveru.
>
> Nejaky jiny napad?

Muzete zkusit VRRP. Ted jsem videl na freshmeatu nejakou novou
implementaci: vrrpd.

VRRP - Virtual Router Redundancy Protocol
Toho Router se nelekejte, bylo to puvodne vytvoreno pro routery, aby
si prebiraly IP adresy, da se to dobre pouzit i jinde.

Akorat mozna budete muset povolit non-local bind (slo to tento tyden
v threadu o bind), aby byl apache schopny poslouchat na adrese, kterou
zrovna nema.

Brno, Czech Republic