Jak ma takmer porazilo alebo jak ma --- tmpwatch.

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Listopad 29 11:13:42 CET 2001

Michal Vymazal <gandalf na mbox.vol.cz> wrote:
> Pravda, pravda. Velbloudi (Solaris) Vam potvrdi, ze Solaris po rebootu
> nemilosrdne maze cely /tmp. /tmp je zkratka  temporary....

Tohle je uvedeno trochu zavadejicim zpusobem: Solaris se implicitne
chova tak, ze /tmp je FS v pameti zalohovany do swapu a reboot proste
neprezije, nikoli ze by se neco "po rebootu mazalo". Komu to chovani
nevyhovuje, muze mount na /tmp zrusit a bude zustavat. Cisty /tmp po
rebootu se da povazovat za beznou zalezitost, a proto jeste existuje
/var/tmp, ktere naopak zustava. Rozhodne ale nelze povazovat za obvykou
zalezitost, ze by nejaky demon rusil nekomu soubory pod rukama. Takze
temporary jakozto prechodny nebo docasny ano, ale nikoli temporary
jakozto nemilosrdne mazani souboru nekomu pod rukama - to je novinka,
na kterou je nejspis potreba si zacit zvykat.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science