vymena maintaineru Linuxu (Re: Pozor na chybu v 2.4.15) (fwd)

Čtvrtek Listopad 29 21:49:40 CET 2001

On 29 Nov 2001, Cejka Rudolf wrote:

> Vim, ze nejsem sam, kdo se vam snazil soukromymi maily vysvetlit,
> ze postoj ostatnich vuci vasi osobe si v prvni rade budujete vy sam
> a ze se vas postoj k ostatnim proti vam jednou obrati. Nemuzete
> jednem neco vycitat a pritom to stejne delat (jen tak namatkou, treba
> casto omilane "hrani si na Boha"). Tot vse co se k tomu da jeste rict.

Problem je spise v tom, ze se tady periodicky objevuji od stejnych lidi
nadavky na ruzne veci, firmy nebo osoby (Linus, Alan, Red Hat, ...).
Ja se pak ohradim, ze to neni tak jednoduche, ze existuji i argumenty pro
danou vec (tj. ze to nelze jednoznacne odsoudit).

V zapeti na to jsem temi samymi lidmi obvinen z toho, ze obhajuju do krve
(Linuse, Alana, Red Hat, ...) a ze nepripoustim "jiny nazor" (asi bych mel
spravne prizvukovat a prihodit nejaky ten kybl spiny).

Smutne na tom je, ze sam se takovych odsuzovani (nebo vyzdvihovani)
neucastnim a presto je to zminenymi osobami prezentovano tak, jako bych
zde zamerne podsouval svoje vyhranene nazory (na Linuse, Alana, Red Hat,
...) [presto ze to jsou jen vyhrady proti jejich jednoduchym a
zkratkovitym obvinenim].

Schvalne si prectete zacatky vsech "klasickych" flames a zkuste se podivat
co bylo na zacatku, jaka byla ma reakce a jak se to pak otoci uplne jinym
smerem. Zaciman si myslet, ze to nekteri lide delaji schvalne, protoze jim
to z nejakeho duvodu dela dobre (rict, ze Alan nemel odchazet, ze na nej
RH dela natlak, ze Linus dela jen spatna rozhodnuti, ze neumi udrzet vyvoj
jadra, ze Red Hat poskozuje komunitu, ze Marcelo vsechno pokazi atd).
Asi take proto, ze ti lide nemaji ani moznost se branit.

> PS: Informace od Alana Coxe nemam z l-k, protoze l-k nectu. Ta zminka
> pochazi z jednoho rozhovoru s nim a bylo to tam napsano trochu
> "tvrdeji", nez jak jsem uvedl ja.

V normalnich podminkach je profesni rust nutna podminka pokroku (nebo
rustu firmy).

Podle nekterych by Alan asi mel delat cvicenou opici do smrti (tj. nema do
smrti vubec zadny narok delat odbornejsi praci, nez zacistovat cizi kod a
prebirat se v tisicich zaplatach).

Take me zarazi, ze se bere jako fakt, ze nikdo Alana nemuze nahradit. To
je obycejny mytus.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz