samba, NTFS a zvlastni znaky (unicode)

Petr Kubicek kubicek na aspi.cz
Pátek Listopad 30 12:07:01 CET 2001

Dobry den,

mam NT server s NTFS a tedy v unicodu ulozene nazvy souboru.
Zalohovani svazku delame na linux se smbmount. Novy smbmount+kernel
uz umi spravne prekodovat cp852 na ISO-L-2, ale obcas musi
pouzit nahradni znaky. Potom ale kdyz se zeptate na soubor
s upravenym nazvem, ho celkem logicky nedostanete. Je nejaka
cesta jak to vyresit, krome te donutit uzivatele to prejmenovat.
Na internetu jsem nasel nejake informace od Trigdella o smerovani
samby k unicode, dokonce klientska cast je "on the wire" unicode,
ale interne je to v ascii, takze jeste horsi nez nepresne prekodovani.
Stacil by mi nejaky napad, jak se k tem souborum dostat a prejmenovat
je hromadne. Vylistovani pomoci stderr z findu jde. Dival jsem se i
na zunicodovani celeho linuxu, ale to IMHO v tomto pripade taky nepomuze.

Diky za napady,

Petr Kubicek