Jak ma takmer porazilo alebo jak ma --- tmpwatch.

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Pátek Listopad 30 13:33:58 CET 2001

Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz> wrote:
> Bezne se to ridi podle atime (a nikoli mtime).

To na situaci az tak moc nemeni.

> To pak vetsinou znamena, ze tam skutecne dany soubor bez povsimnuti
> lezel nekolik dni.

Ano, pouze vetsinou. Uptime serveru jde do stovek dnu a proces ma
pocitat s tim, ze ho musi pravidelne aktualizovat/cist, jinak mu
zmizi? Jak urcit vhodnou casovou hranici? Jedna hodina, den, tyden,
mesic? Ma se mazat jen v /tmp, nebo i ve /var/tmp, /usr/tmp, nebo
jeste nekde jinde?

> Pak je jen rozumne takovy soubor zrusit -- specialne na
> viceuzivatelskem systemu, aby si uzivatele nezvykali delat
> z /tmp skladiste.

A tohle ma jako zabranit vytvareni skladiste z /tmp? Neni nic
jednodussiho, nez u svych souboru periodicky simulovat pouziti
souboru (atime/ctime/mtime). Rekl bych, ze na tohle se pouzivaji
mnohem vhodnejsi a funkcnejsi metody.

> Problem je jen v situaci,
> kdy nekdo "chytry" jako mc nastavi pri kopirovani na cilovem souboru atime
> nekam do minulosti.

Jen? Tak jo, zmente nastaveni mc, zruste mv, zruste cp -p...
Tohle nema cenu - na argument se najde jiny argument a stejne
svuj nazor nikdo nezmeni.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science