prechod z Redhat na SUSE-rozdily

Oto Buchta tapik na neo.cz
Pátek Listopad 30 17:22:59 CET 2001

Dne pá 23. listopad 2001 18:06 Jiri Chaloupka napsal(a):

> SuSE bych videl jako distribuci vhodnejsi pro zacatecnika, s nastrojem
> Yast se pracuje pomerne dobre a ucinne. Soucasti je spousta programu,
> takze kdyz budete potrebovat neco rekneme mene stanartniho,
> pravdepodobne to najdete jiz v zakladni distribuci (java, DB2, ...).

Nemyslim si, ze jsem zacatecnik, ale asi ne takovy odpornik, abych byl
schopen v RH6.2 bez cizi pomoci poskladat DocBook s PSGML a pdfJadeTexem.
Nejdriv jsem musel pouzit balicky z Debianu. Pak se mi do ruky dostal SuSE6.4
a od te doby ...

> Na druhou stranu se se mnou system "pral" daleko vice, kdyz jsem mu
> chtel dat neco co neni v oficialni distribuci, ci upgradovat nejaky
> program na novou verzi bez toho aby se pouzil balik z updatu te
> distribuce. Vetsina updatu je k dispozici prave pro RH, rpm baliky pro
> RH nejsou kompatibilni (alespon ne bez uprav) s rpm baliky pro SuSE.

Mam to chapat tak, ze distribuce RedHat je lepsi nez SuSE proto, ze spec
soubory pribalovane ke zdrojovym tarballum jsou site na miru RedHatu, kdezto
make install instaluje vse podle FSH, ktereho se snazi SuSE drzet prave kvuli
kompatibilite mezi vsemi distribucemi?

Jiste vite, ze neni .rpm jako .rpm. No a uz si to uvedomuji i jini a spousta
produktu uz bali zvlast pro RedHat a zvlast pro ostatni. Priznam se, ze
ocekavam, kdy bude mit rpm novy parametr udavajici distribuci (RH, SuSE, MDK),
aby se strkaly spousteci skritpy na spravne misto, knihovny kam patri, stejne
tak sgml-katalogy, obrazky, cele baliky, ...

> Takovy priklad - upgradoval jsem PostgreSQL z 7.0.3 z distribuce na
> 7.1.3 ze source kodu. Vse probehlo v poradku, databaze fungovala tak ja
> mela, ale jen do restartu stroje. Pak jiz nesla nahodit (vse bylo na
> mistech puvodnich casti).

Protipriklad - MySQL jsem musel lamat celkem dlouho, abych ji prizpusobil na
RH.

> asi pro Vas bude prijemnejsi SuSE. Pokud radeji vse sam prekompilujete,
> zustante radeji u RH, usetrite si par probdelich noci, kdy nad ranem
> zjistite, ze jste se nikam nedostal... (ted se nevyjadruji o dalsich
> distribucich, ktere neznam).

Pokud si radsi vse kompilujete sam, pak vam vrele doporucuji jakoukoli jinou
distribuci nez RedHat. Protoze jinak se ulinkujete k smrti.

--
Oto 'tapik' Buchta