prechod z Redhat na SUSE-rozdily

Marián Kyral marian.kyral na worldonline.cz
Pátek Listopad 30 20:42:50 CET 2001

> Protipriklad - MySQL jsem musel lamat celkem dlouho, abych ji prizpusobil na
> RH.

> Pokud si radsi vse kompilujete sam, pak vam vrele doporucuji jakoukoli jinou
> distribuci nez RedHat. Protoze jinak se ulinkujete k smrti.
Celkem dost věcí jsem si kompiloval sám (apache, php, mysql, kde, glibc

(To byl asi vrchol, na 500 MB se to rozrostlo, uvolňoval jsem co se dalo :-)))

Vždy jsem se snažil stáhnout zdrojováky se .spec souborem, buď přímo
src.rpm, nebo pokud jej generoval ./configure tak i tar.bz2.

Ona totiž kouzelná kombinace ./configure; make; make install; je sice
hezká, ale ztrácí se základní výhoda rpm, vědět co je nainstalované, kde
a na čem závísí.

Většinou stačí --prefix=/usr do spec a rpm -bb <něco>.spec.
Pokud něco nejde, testuji v /build tak dlouho až na to přijdu, pak to
doplním do .spec a jedu.
Některé .spec jsou teda fakt zážitek :-))

A když to jinak nejde, nastoupí alien.

hezký víkend

--