prevod z ext2 na ext3 HOTOVO ?

Miroslav Lednicky lednicky na spszl.cz
Pátek Listopad 30 18:27:44 CET 2001

Dne pá 30. listopad 2001 17:31 jste napsal(a):

> Pánové , pánové, já Vás poslouchám a nestačím se divit .....
> Tolik Cimrman. Jde to to, že převod na ext3 je poměrně jednoduchý u datové
> oblasti, kde stačí
> tune2fs -j /dev/hd##
> pro převod a
> mke2fs -T ext3 /dev/hd##
> pro založení nové.

Nechapu, proc se divite. Tady slo o dotaz na tune2fs. Dotaz byl (ke
spokojenosti tazajiciho) odpovezen.

To, co je uvedene nize je sice pravda, ale nikdo se na to neptal. ;-)

> U rootu se po tvorbě žurnálu a změně typu v /etc/fstab. lehce stane, že
> člověk si myslí, že teď má roota na ext3. Příkaz
> mount
> hlásí
> /dev/hda4 on / type ext3 (rw)
> ale není to pravda , pravda je to, co vypíše
> cat /proc/mounts
> V případě rootu výše zmíněné kroky nestačí a
> musí se jít přes znovuvybudování initrd souboru :
> mkinitrd /boot/initrd-2.4.16.img    (například)
> a zanesení tohoto do /etc/lilo.conf:
> initrd=/boot/initrd-2.4.16.img

No, ja mam ext3 v jadre a tak initrd nepotrebuji.

                Miroslav Lednicky

Miroslav Lednicky, lednicky na spszl.cz
http://www.spszl.cz/~lednicky