Kontrola pameti?

Matěj Cepl ceplma00 na yahoo.com
Pondělí Říjen 1 04:46:52 CEST 2001

Dobrý den,

mám tady lehce obstarožní Dell OptiPlex GXM 5133 (dostal jsem ho
zadarmo, tak si nestěžuji; RedHat Linux 7.0CZ bez jakýchkoli moc
velkých piškuntálií mi na něm běhá hezky) u kterého se mi
podařilo dosáhnout kernel panic. Vzhledem k tomu, že jsem přitom
nedělal nic až tak divokého (telinit 1 při stávajícím runlevelu 5
-- to snad není tak strašné, ne?), domnívám se že problém nebude
s mým chováním nebo s mou konfigurací, ale něco hlubšího. Kdesi
si pamatuji čísi poznámku, že v současné době je možné dosáhnout
kernel panic téměř výlučně pomocí vadné paměti (míněno vadný
šváb). Co vy na tento názor?

Ještě jednou zdůrazňuji, že Linux mám velmi standardní, kernel
jsem nikdy nekompiloval (a dělat to nehodlám) -- jediná snad
trochu divočejší záležitost je, že užívám WinModem založený na
Lucent chipu, takže mám nainstalovaný (a vlastnoručně
zkompilovaný) ltmodem-2.2.16-22-5.78d-1. Mimochodem, běhá to jako
hodinky.

Pokud je skutečně problém v paměti, je možné to nějak
zkontrolovat pomocí nějakého programu? Kde něco takového roste?
Kde najdu nějakou další dokumentaci?

Děkuji mockrát

			Matěj Cepl

--