Mandrake 8.1: Supermount problem

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pondělí Říjen 1 23:47:59 CEST 2001

On Mon, 1 Oct 2001, Zdenek Mazanec wrote:

> Ne.

I kdyz je v distribuci MDK 8.1 obsazeno jadro 2.4.8, neznamena to, ze tam
je posledni verze 2.4.8 a nic dalsiho. Spravci distribuce, odpovedni za
kernel se snazili jadro v distribuci vylepsit o dalsi vlastnosti, jako je
podpora supermountu, XFS a dalsich veci a pritom tam ale backportuji
vsechny podstatne opravy, ktere se objevili v jadrech 2.4.[910].

Nerikam, ze vlastni, pripadne "vanilla" jadro nelze na distribuci pouzit,
ale jak je vidno, muze to zpusobit obtize, na ktere se pri sestavovani
jadra do RPM balicku pamatovalo a je to osetrene.

Takze moje rada zni: mejte duveru k jadrum, co jsou obsazena v distribuci,
v dusledku vazby na vsechen dalsi software je to nejlepsi volba, jak si
nezpuzobit vice problemu nez uzitku.
Jiste, spousta lidi namitne, ze ma svoje jadro "optimalizovano" pro dany
procesor, pripadne pouziva pouze dane moduly ci podporu pro specificky
hardware. Pokud porovnam to, ze mi kernel z distribuce zabere o 600k vice
nez "optimalizovany" a nemam problemy s tim, ze mi zahadne odumiraji
procesy nebo nefunguji dalsi programy, pak jednoznacne vitezi prvni
varianta. Zvlast kdyz pohledem do ceniku zjistim, ze 256MB pameti stoji
opravdu smesne penize...

Pro vsechny ty, kteri bez posledni verze nemuzou zit doporucuji tu volbu,
pockat na uvedeni nejnovejsi verze 2.4.10 primo spravci distribuce, na
ktere se jiz pracuje a jiste bude do konce tydne na serverech, samozrejme
bude umistena do vyvojova vetve Cooker.

R.V.