zivotnost zalohovaci pasky

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Úterý Říjen 2 22:57:10 CEST 2001

Nekde jsem videl doporuceni okolo 100 pouziti ale rozlisuje se pocet
zavedeni a pocet plnych prutahu - jsem ted ve svete, ale az se vratim
mrknu se na to do jakehosi doporuceni HP pro integratory pasek DDS2 -
kdysi jsem se dostal k takove dokumentaci a tam jsou i specifikovany
algoritmy co dela mechanika po zalozeni pasky. Vetsina vadnych pasek se
pozna, ze ji system odmita pouzit a vykopne ji ihned po zalozeni - udajne
se pocet pouziti spolu se statistikou chybovosti pise na pasku a po
zalozeni pasky se na ni mechnika diva.(jak si poradi se situci, kdyz ji
mate read-only mi neni jasne - asi predpokladaji ze se furt jen pise)  Pak
si dela nejake pokusy na kousku
pasky na zacatku a kdyz neni spokojena pretoci na konec a pak znovu a to
dela tusim 128x - kdyz to s nervama vydrzite tak vam ji po cca pulhodine
toceni vyhodi. Osvedcilo se mi poslouchat s uchem na krabici c se uvnitr
deje a jak zacne pretacet tam a zpet rovnou ji nasilim vyhazuju mackanim
ejectu (mam pocit ze u HP 1533 ci 1553 se musi delat 3x za sebou nbo drzet
asi 30 sec, ale uz si to nepamatuji)

> Pouzivame pravidelne (casto) cistici pasky. Pokud byl obcas nejaky
> problem s paskou a nepomohlo pouziti cistici pasky, pak slo vzdy
> o priznak toho, ze konci mechanika. Ty uz jsme menili asi tri.

Obvykle mechanika nekonci - staci ji znovu sestelovat a jede jako nova
(obvykle se otoci sloupky vedouci pasku a tim se meni sklon hlav ke stope.
Nam takhle stale chodi stara mechanika od r 1992 (DDS1-90m) - prestelovani
se odehralo tusim predloni.

Pokud mate pocit ze mechanika odesla, zkuste vzit novou pasku a neco
kratce
nahrat. Pokud to potom precte je to uvedena situace. Neprecte ovsem uz nic
co je starsi.

> Pocet pouziti jedne pasky (v te nejpouzivanejsi mechanice) bych
> odhadl kolem padesati

Strasne zalezi na typu a hustote pasky - DDS1 jsme honili mockrat a stale
jedou i po letech, DDS2 ovykle sami zahlasi opotrebovani tak po odhadem
nekolika desitkach
plnych prutahu a co mi rikali lidi pouzivaji DDS3 radsi nebudu
reprodukovat (no dobre .. its a s..t)Podle diskusi pry staci honit par
pasek za sebou (autoloadery) - cosi se ohreje (jak se toci motor) a zacne
se to rozjizdet chybovat.

O DDS4 nic nevim - neznam nikoho co by to pouzival. Za tu cenu (jak
drivu tak i pasky) radsi uz kupuji lidi DLT

Pry taky zalezi na vyrobci media.

berte to jako kompilat mych zkusenosti a pochycenych postrehu odjinud (z
observatori kde pracovali s DATkami nebo Exabyty (obecne helical-scan
zarizeni) nez presli na DLT.

P.S. ted jsem si vsim, ze v kancelari kde sedim maji DDS4 pod stolem -
manik kteremu kancelar a server  patri ale prijede az pristi tyden , tak
zkusim se  optat na jeji spolehlivost. Pak sem napisu .

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *