2 servery, 2 IP a 1 domena

David Tok theo na coolnet.cz
Středa Říjen 3 09:43:44 CEST 2001

On Wed, 3 Oct 2001, Petr Kučera wrote:

:>Pokud tu informaci zacnete shanet take na Internetu a pouzijte klicova
:>slova "high availability linux" vlozena do libovolneho vyhledavace, pak
:>Vas zcela jiste cesta smerujici k reseni nemine.
:>
:>R.V.
:
:
:Diky, za radu, ale mysliste si, ze bych zde obtezoval lidi, kdybych to uz
:vic jak mesic nehledal? Neberte si to osobne ale mam pocit, ze to nikdo
:neskousel nebo nevi, protoze stejnou odpoved "hledej na netu" sem se
:dozvedel od kazdyho ze znamych co delaji do linuxu. Na netu jsem nasel asi
:2varianty a ani jedna z nich nebezela. Pokud by se nasel nekdo, kdo by s tim
:mnel zkusenosti poslete mi, prosim, treba jen odkaz na www stranku, kde je
:jeco, nebo nejakej tip aby to fungovalo.

Otazka je, jestli jsou ty servery fyzicky vedle sebe, nebo na  libovolnem
miste ve vesmiru. Pokud jsou vedle sebe, tak bych to asi resil pomoci
dalsiho routeru (1 IP), ktery bude kontrolovat (ping...), jestli bezi 1.
server, pokud ne, tak presmeruje vse na 2. server. Pouzivam neco podobneho
a vystacim si s iptables.
Pokud fyzicky u sebe nejsou, tak by stejne asi idealni byl dalsi router
(nameserver ?), ktery bude urcovat, odkud se maji data tahat. Skusil bych
vyhledavat neco jako load balancing nameserver...

-- david tok