jaky filesystem ?

Petr Vejsada daemon na nospam.exe
Středa Říjen 3 11:34:09 CEST 2001

Hello Ludek!

Wednesday October 03 2001 08:56, you wrote to All:

 LF> To zalezi na tom, co na tom stroji bude. SGI-XFS ma nechutne
 LF> dlouhe
 LF> mazani souboru. Ale jinak bych SW RAID-5 nedoporucoval. Hodne
 LF> zpomaluje. Bud nejaky HW (ale opravdu cisty HW) raid, ci SW
 LF> RAID-1.

ono bude zpomalovat hlavne to sifrovani. Experimentalne to zkousim na
4x10GB diskach, ale stroj je P(classic)/166MHz, na tom novem bude
2xPIII/800MHz. Zdrzuje to sifrovani. Nijak zvlast nejde o rychlost, na
1. miste je bezpecnost filesystemu. S tim SW-RAIDem jsem behem pokusu
nezaznamenal zadny problem (zkousel jsem i sebrat disk, cely ho prepsat
(cat /dev/zero >/dev/hdb), znovu nafdiskovat a raidhotadd. Vse OK.

Jak udelat root take jeste resim (ext2 na RAID1, swap nebude na
filesystemu, ale na swap partition, asi take raid-1. Takze upresnena
predstava:

/dev/md0 root (RAID-1 /dev/hda1, /dev/hdb1)
/dev/md1 swap (RAID-1 /dev/hdc1, /dev/hdd1)
/dev/loop0->/dev/md2 symlinky /home /var /usr (RAID-5 /dev/hda2,
/dev/hdb2, /dev/hdc2, /dev/hdd2).

Spis jde tedy o to, jaky filesystem bude happy na 90GB a jen tak ho
neco nesejme. Jak prave ctu, ten SGI-XFS vypada velmi pekne, diky za
tip.

Petr /daemon(zavinac)svoboda(tecka)cz/