Inteligentni shazovani a nahazovani artsd

Lubos Lunak l.lunak na sh.cvut.cz
Středa Říjen 3 14:15:21 CEST 2001

Oto Buchta wrote:

> Ahojte,
> z nejakeho, mne dosud neznameho, mi na Thunderbirdu 1.2 zere artsd az 15%
> casu procesoru, a to i v pripade, ze jsem od startu neprehral jediny zvuk

 To je nejak podezrele moc.

> (krome startu KDE:-) ). Mam sice spustenou aplikaci "Nastaveni
> hlasitosti", ale jeji zabiti nemelo zadny valny vyznam. Je to dost navic,
> kdyz na takove masine (RAM 256MB, NVidia TNT2 32MB) pri kompilaci zatuhava
> prekreslovani Xu. Pri shozeni artsd je vse OK. Nejvetsi prusvih je ten, ze
> proces je temer neustale sleeping :-(
>
> Neznate nekdo nejakou fintu, jak artsd nahazovat jenom tehdy, kdyz je fakt
> potreba?

 To by mel artsd umet sam a u me to tak i dela. Asi by to chtelo
- upgrade na KDE2.2.x
- zkontrolovat nastaveni v ovladacim modulu (Zvuk/Zvukovy server), jako
treba cas pro autosuspend, vypnuti fullduplex kdyz neni treba atd.
- smazat /tmp/mcop-<user> a $HOME/.mcop
- navstivit http://bugs.kde.org
- nepouzivat artsd
( razeno podle vzrustajiciho stupne zoufalstvi, jak se na to divam :)  )

 Jinak rucne shodit se da samozrejme 'killall artsd' a nahodit rekneme
'artswrapper -F 10 -S 4096 -a alsa -n -s 15 -m artsmessage -l 3'
(artswrapper misto artsd kvuli realtime priorite, zbytek je zkratka opsane
z 'top', jak se u me artsd pustil pri startu KDE).

 Lubos Lunak
--
 l.lunak na email.cz ; l.lunak na kde.org
 http://dforce.sh.cvut.cz/~seli