swap v ramdisku ?

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Středa Říjen 3 20:11:18 CEST 2001

> Ze sledovani infomaci nejen v teto konferenci jsem nabyl dojmu, ze je
>to feature a moc se s tim nehybe alespon co se 2.4.X rady tyce.. -
>nedavno tu kdosi mel masinku s pameti v radove GB a divil se, ze je to
>pri 512MB swapu liny jak vec (pri urcitych operacich), skutecne mu bylo
>s cistym svedomim doporuceno aby se striktne drzel rovnice RAM = 2*swap

Sleduji tuto konferenci a nemohu se již nějaký čas zbavit dojmu, že na
jádrech 2.4.x je na metodě swapování něco shnilého. Osobně si myslím, že by
to správně mělo být napsáno tak, že jádro by fungovalo i bez swapu s
dostatečně velkou pamětí. Mimo jiné by pak odpadlo obskurní řešení typu
paměť + ram disk, které je potřeba pouze pro to, aby napravilo to, co je v
jádře nedobře.

Je to snad tak, že jádro rezervuje ve swapu navíc i prostor pro celou paměť?
Zdá se mi to tak podle toho, co slyším. Pokud je to tak, není to dobře.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác