2 servery, 2 IP a 1 domena

Petr Cahyna Petr.Cahyna na i.cz
Čtvrtek Říjen 4 10:22:06 CEST 2001

Petr Kučera wrote:

> Bud se mi to zda, ale ted jsem se dival na linux-ha a pripada mne , ze tam
> spi de o to , aby na obou serverech byli stejne veci (aspon co jsem se
> docetl). To ja nepotrebuju. Mne staci jen nejakym zpusobem dokopad do DNSka
> 2IP adresy kdyz nejede jedna at to jede prez druhou.
>

> Petr Kucera

hmm, ja to pouzivam (teda presneji heartbeat) a funguje to perfektne uz
asi rok :-) . Princip je ten,
ze nody v tom clusteru si udrzuji virtualni IP, nad kterou rozbehnu
sluzby. Dotycna IP + sluzba
s ni spojena se startuje z tzv. masteru a tzv. slave je pouze v
pohotovosti. For je v tom, ze
slave, aby se mi neflakal, muze slouzit jako master pro jinou virt IP a
sluzbu. Pokud mi jeden
nod lehne, tak druhy automaticky prebira virt IP se sluzbou a resetuje
arp cache, takze prodleva
je radove 1-2s a to nikdo z useru ani nezaregistruje. Pokud bych jeste
nebyl spokojen, existuji
dalsi baliky jako napr ldirectord, ktery umi dalsi veci jako balancovani
nekterych sluzeb a kontrolu
dostupnosti. Staci si jeno pohrat :-)

P.S.: Da rozum, ze veskere stanice musim namirit proti virt. IP a ne
fyzickym adresam ;-) ...

											Caha