swap v ramdisku ?

Čtvrtek Říjen 4 11:38:38 CEST 2001

On Thu, Oct 04, 2001 at 10:16:28AM +0200, Milan Roubal wrote:
> Jenze to je ten problem, zkuste si ty 2 moznosti v realnem provozu, zjistite
> ze musite mit bud ten RAMdisk nebo 1 GB nevyuziteho mista na disku pro swap.
> Stredni cesta - tedy jen pamet bez swapu je v rade 2.4 mnohem mene vykone.
> A to ze to nikdy swapovat nebude -> to neni pravda, linux vyuzije vsechnu
> pamet
> na diskove cache, je lepsi aby procesy ktere nejsou pouzivany kazdou vterinu
> byli ve swapu a v pameti misto toho byla diskova cache. Takze sice mate
> dostatek
> [...]

Tak tu by sa dalo polemizovat.

Mam 384 MB RAM a 400 MB swap. pouzivam 2.4.9 a pouzival som 2.2.19
Pocitil som zrychlenie pri prechode na 2.4.x. Sice nie rapidne, ale ani
spomalenie oproti tomu co uz bolo prezentovane v tejto konferencii.
Neskusal som jadra pred 2.4.9.

# free
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:        384320     372792      11528          0      92112     118120
-/+ buffers/cache:     162560     221760
Swap:       393584     117216     276368

Je pravda, ze pamat je vyuzita hlavne kvoli mailom, ktorych mam asi 250 MB
v jednom subore, len si memozem najst cas, aby som ich roztriedil.

Windows&Office jsou jako droga. Krasny a prijemny prvni dojem,
zvyknes si a nemuzes uz bez nich zit.
A pak zacnou prichazet vedlejsi ucinky ...