Rustina, TeX, Emacs a pdfTeX

Hana Skoumalova Hana.Skoumalova na ff.cuni.cz
Pátek Říjen 5 13:52:47 CEST 2001

Vaclav Stepan wrote:

> Jadro potizi:
> ------------
> a) Jenze LaTeX neumi pracovat s texty ve vicebajtovem kodovani --- uz umim pomoci
> Generic LaTeX a Babelu skladat ruske a ceske soubory a i prepinat jazyk v ramci
> jednoho dokumentu (s tim, ze ten "cizi" se zakoduje jako TeX-sequences).

Já používám CJK package, která je právě na tohle. Jsou k ní přibalena i
nějaká emacsová makra, takže uložíte soubor jako cjk-file a pak
zlatexujete nebo pdflatexujete tenhle soubor.

> Uvazovane dalsi kroky:
> ---------------------
> a) Naucit Omegu cesky a rusky (nejsem si jist, ze to jde a jak co by to predstavovalo)

Zkoušela jsem i tohle a něco vylezlo. Já jsem před časem vyráběla nějaký
"překladový" soubor z mule-encoding pro Omegu, ale už nevím, co přesně
jsem dělala. Můžu vám poslat, co tu najdu a svůj pokusný dokument.

> Zkouseno na: RH 6.2cz

Já to dělám v Solarisu, ale v tom by překážka být neměla.

Hana Skoumalová
--
Hana Skoumalova     Institute of Theoretical & Computational Linguistics
                                                      Charles University