jak vytvorit linux native partition pri setupu?

Radovan Raszka raszka na zl.cz
Pátek Říjen 5 14:14:53 CEST 2001

"Miroslav Pragl" <miroslav.pragl na omega-optix.cz> wrote in message news:000901c14d87$40b238b0$0a02a8c0 na mirekppc...

> ze se nekdo na neco nezepta jeste neznamena, ze nevi jak to udelat a neudela
> to.
>
> lapidarne receno: "ten, kdo se nepta, je chytrejsi nez vy (a nebo si to
> mysli). udela tedy i to, co vy neumite resp. ani nevite ze byste umet mel"

ze se me to nezepta znamena, ze si to udela po svem, protoze to vi lip nez ja (to je pravda - s linuxem zacinam a tak rad instalatoru prenecham veskerou spinavou praci). Jelikoz jsem ale veskery prostor vyplnil tou partisnou, tak jsem jaksi cekal, ze se vse vcetne swapu ulozi do teto jedne partisny a to ze se na swap neptal, jsem jaksi povazoval za potvrzeni teto teorie

> ja osobne bych se tim, ze se mne nekdo na nic nepta moc nechlubil. naopak
> jsem velice pocten tim, ze se mne nekdo pta - treba si mne vazi proto ze
> vim, co vim
ja se nechlubim ,jen konstatuji, ze jsem s tim po svem vykyval - proste se mi podarilo se pohnout dal. Nicmene bych tam cekal nejakou volbu "Blbovzdorny mode" pro ty, co to delaji poprve a nevi to, co znaji odbornici jako vy. Nebo aspon hlasky, "Vole, nemas swap"
Ostatne, kdyz jsem blbej, tak se ptam,ze.

A zeptam se dal - kouknul jsem se na to fdiskem, opravdu ja tam jedna partition "swap" - ID 82 (bod pro vas, potlesk pro vas), ovsem linuxove partisny s ID 83 jsou tam dve, a ne jedna, jak bych cekal. Jelikoz Linux bezi, je to asi v poradku, ale rad bych mel jasno - kolik partitions si tedy Linux uzurpuje a za jakym ucelem? Jsem z toho volajaky zmeteny.....