jak vytvorit linux native partition pri setupu?

Miroslav Pragl miroslav.pragl na omega-optix.cz
Pátek Říjen 5 15:35:57 CEST 2001

> A zeptam se dal - kouknul jsem se na to fdiskem, opravdu ja
> tam jedna partition "swap" - ID 82 (bod pro vas, potlesk pro
> vas), ovsem linuxove partisny s ID 83 jsou tam dve, a ne
> jedna, jak bych cekal. Jelikoz Linux bezi, je to asi v
> poradku, ale rad bych mel jasno - kolik partitions si tedy
> Linux uzurpuje a za jakym ucelem? Jsem z toho volajaky zmeteny.....

opet se chytate na vlastni spek.

mozna byste si mel neco precist o filesystemu (ex) v *xu.

je spousta doporuceni pro ktere "adresare" vyclenit vlastni partisny. o
swapu (swapech) nemluve.
rozumne minimum (a opet je sporne co je rozumne) je

1) /
2) /boot
3) swap, ktery se nemountuje jako adresar

jinak je dobre mit extra partisny pro /var, /home .... atd

MP