Pozor na Mandrake 8.1!

Richard Richter richter na bgs.sk
Pondělí Říjen 8 13:07:27 CEST 2001

Zdravim...

> Jioí Mlíka <jmlika na volny.cz> wrote:
> ->     Dovolil bych si nesouhlasit, kdy3/4 mi nico nefunguje a ostatním ano,
> -> tak alespoo vím, 3/4e pes bude zakopán asi jinde.
>
> Sorry, ale toto je podla mna nezmysel.
> Ak nieco nefunguje niektorym pouzivatelom tak je to zrejme bug a netreba z
> toho vinit tych pouzivatelov. V opacnom pripade mozete povedat ze 99% ludi
> na windowsoch to funguje a problem je tym padom jednoznacne linux.

S tymto musim suhlasit. Mam HW konfiguraciu, ktora mozno nie je najsamlepsia.
On-board sieta a zvuk, Ali cipset ;-), velmi lacna doska. Ale pod widnowsom mi
to chodi bez problemov a pod linuxom tiez. Ale nez som dokonvergoval k "tej
svojej distribucii", bolo to male peklo.

Mal som RedHat 6.2 a k dispozicii aj Mandraka 7.1. Skusil som ho. Jeho graficka
instalacia ma sklamala. Az teraz som sa dozvedel od znameho, ze checkboxy pri
balikoch su kdesi vpravo za hranicou pane, preto som ich nevidel. ;-) To je ale
detail. Potiahol som ale ukazatel rozdelenia disku, aby som eliminoval opticiky
viditelne prazdne miesto - a formatovanie disku zaclo od -3 cylindra. Ten disk
neskor odisiel - a dodnes neviem, ci to nie je priama suvislost. (Odisiel do
jedneho dna a pocas toho dna proste nesiel.) Mal som jadro 2.4.9 - ako tu mnohi
vravia - nie prilis stastna volba. To som si isiel skompilovat. Len na dva
pokusy z desiatich som dostal jadro, ktore nevypisovalo neustale problemy s HDD
(nejake tie seek_errory, ci co to bolo). Tolko k Mandrakovi...

Presiel som na Slack 8, tam som zase NEDOKAZAL skompilovat TIE ISTE SOURCES
jadra tak, aby mi isla sietovka. Nastastie som mal na disketke nejake z tych
podarenejsich jadier z Mandrakovych kompilacii. Po case som to vzdal a migroval
na Debian. :-)))

Tam kompilujem (zase tie iste zdrojaky) jadro bez problemov, vymyslam s nim
ovela nemoznejsie konfiguracie - a bez problemov! V com to preboha moze byt? Ked
vzdy bol kompiler gcc-2.95, len trosku ine datumy releasov... Vsak jadro nemoze
zavisiet od distribucie - teda jeho kompilovanie. Napriek tomu ja mam taku
skusenost! Ale na Mandrakovi ma nastval v prvom rade ten disk. A co je zvlastne
- to som sa rozhodol prekonat pochybnosti, ktore som ziskal nejaky rok predtym
pri citani o Mandrakovi, ktory velmi rychlo odpalil nejakemu manikovi vsetky
particie okrem Win (neviem, v ktorom ezine to bolo).

A uplne najlepsie, co sa mi na Mandrakovi "pacilo". Bootnem jeho jadro z
instalacie. Jeho fdiskom rozdelim disky. Bootnem jeho jadro znovu z mojho disku
a dam fdisk - a on mi zahlasi, ze oddiely nekoncia na hranici cylindrov. To raz
ide s LBA a raz bez, ci co? To iste jadro? Na Mandrakovi som proste mal STABILNE
problemy s diskami. Ci uz s jeho jadrom, alebo s jadrom, ktore som si
skompiloval.

S pozdravom...

Virgo

PS: Tie iste scenare mozu mat opacne mena, niekomu vobec nemusi slapat Debian.

Richard Richter (richter na bgs.sk)
Application Programmer, Business Global Systems a. s.