Cteni FORTRANovskych datovych souboru

masik+ccl na pc203b.fzu.cz masik+ccl na pc203b.fzu.cz
Pondělí Říjen 8 14:45:09 CEST 2001

Martin Netolicky <netol na volny.cz> writes:

> Dekuji za odpoved, ale hlavnim mym problemem je programovani ve F. Neda
> se to "nejak" precist Pascalem nebo v C?
>                    Hezke odpoledne
>                          Martin

Jiste to nejak prectete, otevrete si ten soubor v C pres fopen s
modem b a pres fread nactete. Ale jestli chcete interpretovat
spravne, co tam je, musite vedet, na kterem miste je jaky datovy typ.
Taky tam mohou byt nejake znaky navic.

Obecne se binarni soubory vytvorene ve FORTRANU nehodi pro prenos dat,
ponevadz jejich format je zavisly na platforme. Pro g77 (f2c) si
muzete nastudovat, co se pri zapisu deje v jiz zminenem f2c a
zdrojacich knihoven libg2c (libf2c).

Obe reseni, ktera jsem navrhoval, maji spolecne seznamit se se syntaxi
prikazu OPEN a FORMAT. Tezko rict kolik casu zabere lusteni pri primem
cteni z C, zkousel jsem jen binarni zapis 2 cisel z FORTRANU, to pres
hexdump lze snadno rozpoznat.

        Jirka