RAID-1 rychlostni rozdil mezi 2.2.19 a 2.4.x

David Haring dave na salsero.ibp.cz
Úterý Říjen 9 12:02:34 CEST 2001

jmarek na jcu.cz (Jan Marek) writes:

> no, kdyz jsem se tak dival na ty vysledky: Opravdu vite, co merite?
> Nemeri se nahodou u /dev/md0 rychlost pristupu do pameti?

Jak uz jsem psal drive, merit to pres hdparm nema valny smysl,
tazatel ale uvadel, ze obdobnych vysledku dosahl i s jinym sw -
konkretne bonnie++. Ta cisla pro scsi system jsem uvedl jen jako
velmi pribliznou demonstraci toho, ze i na 2.2.19 by nemelo cteni
z raid1 svazku byt pomalejsi nez ze samostatneho disku.

Mimochodem, nemuze tim problemem byt ovladac ide v rade 2.2.x? Vetsina mych
zkusenosti se sw raidem se tyka scsi systemu a tam jsem se s tim nesetkal.

> u SCSI disku me zarazi, jak muzete dostat rychlost vyssi nez 160MB/s kdyz
> temer urcite nemate sbernici rychlejsi a to jeste nehlede na dalsi rezii
> protokolu, ze... (nevim, zda je uz 320MB/s zcela bezna...)???

cisla "buffer-cache reads" udavaji pouze jak rychle disk cte z vlastni cache
a pro realny vykon disku jsou nepodstatna. Teprve ta druha cisla, tedy
"buffered disk reads", meri rychlost sekvencniho cteni z media disku.
Samostatne disky i raid1 svazek tedy ukazovaly pres hdparm stejnou
rychlost sekvencniho cteni, t.j. cca 38 MB/sec.

zdravi David Haring