Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Středa Říjen 10 08:10:27 CEST 2001

Zdenlk Mazanec wrote:

> V tom pripade si troufam tvrdit, ze pouzivate debian nebo slackware. Zvlaste
> na prvnim to neni problem. Nicmene pouzivat trebas pod mandrakem jina nez
> mdk jadra je stejne jako hrat ruskou ruletu s minimalne trema nabojovejma
> komora naladovanyma ostrou munici.

Co je na mandrakovi tak vyjimecneho/odlisneho, ze nedokaze pracovat s
ne-mdk kernelem?

Mandrake sice neznam, ale pouzivam RH a SuSE. Vzdycky (uz od verze
kernelu 1.0 - tenkrat opravdu na Slackware) si kompiluju jadro vlastni a
nikdy jsem nezaznamenal potize, ktere bych nebyl schopen vyresit
spravnym patchem. V rade 2.4.x to vetsinou znamenalo patch od Alana Coxe
(proto jsem se take nad narky lidi na nefunkcni VM mohl jen shovivave
usmivat).

IMHO ma kompilace vlastniho kernelu nekolik vyhod - clovek zjisti, jake
moznosti soucasne jadro vlastne nabizi. Staci si proklikat vsechny volby
a u tech co mi nejsou povedome si precist help. Pak taky jsem v drtive
vetsine pripadu schopen vyrobit jadro mnohem mensi nez to, ktere nabizi
distribuce. Navic si do nej natvrdo zakompiluju ovladace vseho
potrebneho a nemusim se zabyvat initramdiskama, abych vubec byl schopen
nabootovat.

Rozhodne bych kompilaci vlastniho jadra doporucil vsem pokrocilejsim
zacatecnikum, protoze tim ziskaji vetsi prehled o tom, co se vlastne v
systemu deje, co se v jadre nachazi a co na cem zavisi. Nerikam, ze jim
to nutne na prvni pokus bude fungovat lepe, ale urcite tim ziskaji vice
praxe, nez pouhym zadanim prikazu rpm -U novy-kernel.rpm.

Michal Ludvig
--
* Cray is the only computer that runs
*  an endless loop in just 4 hours.