Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Středa Říjen 10 08:48:19 CEST 2001

> Z ceho se vam tam udelalo tak spatne? Poteste nas, nenechazvejte si sve
> postrehy jen pro sebe...

	Premyslel jsem o tom pres noc:-) a posledni vec, na ktere jsem se
spalil bylo devfs v podani RH7.0. Tesil jsem se na tuto feature, rad
jsem ji vyzkousel, kdybych se vykaslal na ty tzv. odzkousene (tedy QA
jadra vendora) a sel primo (tenkrat tusim po 2.4.4.), mohl jsem vse
prakticky odzkouset behem 10 minut od vytvoreni bzImage, takto me to
stalo pulden prace se zaverem, ze chyba neni u mne, ani u Linusova
2.4.4., ale u kernel-source-XYZ.rpm (IMHO to bylo 2.4.2-patch milion) -
jak uz dobre poznamenal Stano - aplikuji-li na funkcni komponentu patch,
ktery neco modifikuje, mohu rozhodit i to funkcni minimum, aplikuji-li
takovychto patchu rekneme 10 a vice, kdo se v tom ma vyznat a najit
skutecny zdroj problemu?

> Znam malo stroju v Contactelu, ktere maji vanilla jadra (temer 100% z nich
> jsou debiany, a i ty maji aspon openwall patch) A ted mi reknete, co to

	Tak to bych chtel videt, jak byste z fleku rozchodil certifikovany
stroj HP NetServer (tusim E40, E55, E60) na RH 6.2. (HP tvrdi(lo), ze
certifikaci na RH ma), chtel bych videt jak byste s vendor
predpripravenym jadrem (tedy vyuzivajicim kernel-XYZ.rpm) rozchodil
dohromady ISA a PCI sitovky apod... Jak byste rozchodil jednoduse SW
RAID, kdyz Vas utility neinformuji napr. o tom, ze umi pracovat pouze s
0.99 a ne 0.4 (cisla jsou mozna trosicku jina, ale koreluji kolem
techto), jak byste v dobe RH 6.0-1 rozchodil ISDN pasivni karty (v
isdn4lin a isdn4kernel davno podporovane), jak byste rozchodil I2C (via
lm_sensors), ktere samostatne funguji naprosto spolehlive jiz nekolik
let, pote co je vendori zacali integrovat do kernel-source jsem ziskaval
naprosto zcestne hodnoty (jiz je to asi opraveno), Procesor specific
optimalizace jina nez ma Linusova jadra rovnez nebyla vzdy koser apod.
Vycet by mohl byt hodne dlouhy...toto jsou jen mnou zaznamenane hlavni
proflaknute bugy (a vycet neni uplny).

> vypovida. Nic, jen nazory adminu ve vasem okoli (a samozrejme vas nazor) na
> konkretni problem. Mozna by stalo za hrich postavit na to nejakou anketu ;-)

	Neni to o ankete, ale o nazoru a o vyvoji. Jadra 2.4.latest se tvari
jakozto produkt pro mohutne nasazeni, z mnoha zkusenosti je to spis
testovaci hracka, pokud mam doma naladu, taky si hraji, ale na solidni
praci, kterou ode mne zakaznici a manzelka vyzaduji pouzivam jednoznacne
2.2.latest (aktualne ciste 2.2.19) a nad mnoha problemy se mohu tise
usmivat, jediny duvod, proc bych v tuto chvili vyuzival 2.4.X jsou
netfilters apod., mam pocit, ze by sly dokonce backportnout do 2.2., ale
nikomu se do toho asi nechce... A mame zaacrovany kruh - pokud se jadro
nebude dostatecne nasazovat, nevyladi se, pokud se nevyladi, nebude
ochota ho nasazovat.

	Na moji vytku tusim na Linuxworldu pred cca 2 mesicama, kdy nekdo
(Milan?) tvrdil, ze RH jadra jsou testovana na obrovskem mnozstvi
hardwarovych kombinaci a tudiz jsou lepsi nez Linusova jsem namital, ze
Linusova na rozdil od RH jadra otestuje daleko vice lidi a tudiz i
daleko vetsi mnozstvi kombinaci ruznych masin (po strance HW) a domnivam
se, ze lide spise jednoduseji najdou chybu v cistem jadre, nez v 1000x
prepatchnutem, kdy jiz vlastne neni jasne, v cem je presne problem a
zda-li Cox/Linus vubec akceptuji patch, protoze oni to maji v poradku,
ale problem je v patchi A, ktery jadro upravil do stavu B a patch C na
stavu B leti na drzku, protoze v tom skutecne Linus nema prsty...