Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Říjen 10 11:05:09 CEST 2001

On Tue, Oct 09, 2001 at 07:02:04PM +0200, Oto Buchta wrote:

> Pokud si kompilujete vlastni z kernel-cislo.cislo.cislo.tar.bz2, asi jo.

 Ano, jako zdroj pouzivam ftp.linux.cz :-)

 Priznam se, ze jsem necekal, ze nekoho ta "exotika" tak moc zaujme.
 Jinak .. ano pouzivam Debian (osobne nevidim problem u beznych stroju
 ani u ostatnich distribuci, i kdyz znalec Suse, RH, MDR nejsem).

 Nezda se mi zase tak moc tezke ten kernel udelat - zatrhnout
 procesor, sitovku apod. v nejakem menu mi neprijde jako takovy problem.
 Uznavam, ze napoprve to muze byt tezke -- napodruhe ale uz ne :-)
 Urcite je, ale dobre, ze pro lidi kteri se s tim nechteji delat je zde
 moznost volby kernelu z .rpm .deb.

 Ale vzhledem k teto debate asi nekdy az budu nucen k rebootu tak
 zkusim pouzit i kernel z distribuce (primo jiz zkompilovany) a uvidim
 co mi to prinese (IMHO nic protoze mi pocitac k me spokojenosti
 pracuje i ted).

> Pokud ale po
> rpm -i[U|F] kernel-source-cislo.cislo.cislo[.SuSE]-hodnevelkecislo.rpm
> (nevim, jak u nerpmidnich distribuci), pak pouzivate sice vlastni kernel, ale
> jeho dodavatelem je samozrejme Vas distributor.

 Dik ...vim naprosto presne co pouzivam :-)

> Jinak v dobe, kdy kernel se pohyboval u 2.0.3N to (kompilace originalnich
> jader) jeste stale bylo samozrejmosti a u 2.2.N nutnosti, ale od 2.2.1N jsem
> se toho zacal bat (presel jsem na SuSE+ReiserFS) a od 2.4.N jsem to jeste
> neudelal. Mozna jsem zhyckan...

 Take pouzivam na jednom stroji ReiserFS + Debian + vlastni_kernel,
 ale jedna se o nezatizeny servricek u neceho jineho bych mozna vahal.
 Kazdopadne vahal v tom pouzit-li vubec reiser, asi je to zvyk ale
 pouzivat jiny nez oficialni kernel a se mi nelibi a features ktere
 tam nejsou (nebo nejsou uplne stable) proste zatim ozelim a pockam si.

 Mam bednu na ni napsano jmeno jednoho nejmenovaneho distributora
 Linuxu a pak je tam velkym pismem ReiserFS a Xka 4.0 (koupeno na
 minulem Invexu!). Je to pro mne dostatecnym znamenim, ze co neni v
 oficialnim kerenelu a neni to opravdu dodelane tak proste nemusim
 a to i tehdy pokud se mi to snazi distributor dotlacit na stul. Pokud
 ma nekdo patch necht ho posle vyvojarum kernelu. Neni to tak dlouho
 co se zde vedla divoka debata o tom, ze patch ktery Linus neveme
 pravdepodobne z nejakeho duvovodu neni dobry...

(!) Tim vsim nechci rict, ze kernel z distrubici je neco spatneho, naopak
mnoha lidem to muze pomoci ohledne instalace a rozchozeni systemu, ale
ohledne rozsireni/uprav/oprav vlastnosti se mi to zda spatne reseni,
protoze tyto veci maji byt v oficialnim kernelu. Proc tam nejsou nebo
je tezke je tam dostat je debata jina...

        Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/