Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na

Pavel ŠVARC stefan.samecek na volny.cz
Středa Říjen 10 14:21:08 CEST 2001

Miroslav BENES wrote:

> A co byste doporucil zacatecnikovi, ktery si nainstaluje RH 7.1 s
> jadrem 2.4.2-2 a ono mu to nechodi spravne ?
mám RH7.1 zkusím tedy oponovat

> Konlretne v RH7.1 je zkopany
> a) ovladac na SCSI karty aic_7xxx
> b) podpora IDE zarizeni na LPT portu (/dev/pd..).
> c) podpora PnP
>
> ad a) do jadra 2.4.x se dostal neodzkouseny ovladac, ktery nechodi.
> Sami autori to priznavaji a v pripade problemu doporucuji pouzit
> puvodni verzi, ktera tam zustala pod nazvem aic_7xxx-old.
#$ rpm -qlp /mnt/cdrom/RedHat/RPMS/kernel-2.4.2-2.i386.rpm | grep aic
#/lib/modules/2.4.2-2/kernel/drivers/scsi/aic7xxx.o
#/lib/modules/2.4.2-2/kernel/drivers/scsi/aic7xxx_new
#/lib/modules/2.4.2-2/kernel/drivers/scsi/aic7xxx_new/aic7xxx_mod.o
zdá se že toto jádro standartně používá ten váš old a nový je umístěn mimo

> Ci je tohle nedodelek - IMHO Linuse a lidi okolo, kteri to pustili do
> ostre verze. Tady nepomuze ani 10x kompilovat ciste jadro, kdyz je to
> blbe.
ano ale zdá se že RH to nepodcenil a opravil správně :O))

> ad b) ovladac pro pd zpusoboval zamrznuti systemu. Oprava se objevila
> tusim ve verzi 2.4.6.
no to nevím jestli tohle je zrovna věc kterou bude hledat začátečník

> A co tedy ma zacatecnik delat jineho nez prelozit dostatecne opravene
> jadro ?
počkat na update 2.4.2-3 nebo další ??

> ad c) Nevyhovuje mi podpra ISA karet v modulu isapnp a chci pouzivat
> stary zpusob - balicek pnptools. Jak se podpory v kernelu mam
> korektne zbavit ? Prelozenim jadra - a je jedno, jestli bude z
> instalacniho CD, ciste od Linuse nebo patchnute na rawhide.
no tohle začátečník asi také neudělá proč by taky.

> IMHO je nejlepsi kompromis - pouzit balicek kernel-source-* s rawhide
> a upravit si ho k obrazu svemu, protoze nekdy to holt jinak nejde.
to je také možnost ale obávám se že začátečník si opravdu na kompilaci
kernelu jen zavaří mozek a nic moc nedosáhne. Přiznám se že se považuji za
vcelku hodně pokročilého uživatele (zkoumám LINUX někdy od RH4.2) a stejně
při kompilaci kernelu více jak polovinu voleb nechám jak jsou neboť vůbec
nechápu ani netuším k čemu jsou dobré.

Stefan