Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Říjen 10 17:18:24 CEST 2001

> mám RH7.1 zkusím tedy oponovat

OK.

> #$ rpm -qlp /mnt/cdrom/RedHat/RPMS/kernel-2.4.2-2.i386.rpm | grep aic
> #/lib/modules/2.4.2-2/kernel/drivers/scsi/aic7xxx.o
> #/lib/modules/2.4.2-2/kernel/drivers/scsi/aic7xxx_new
> #/lib/modules/2.4.2-2/kernel/drivers/scsi/aic7xxx_new/aic7xxx_mod.o
> zdá se že toto jádro standartně používá ten váš old a nový je umístěn mimo

Omlouvam se za mystifikaci, ale po nainstalovani se pouzil ten
SPATNY. Jo a taky nejde instalovat z CD, pokud je CD mechanika
pripojena na takovy radic. Ale to uz je celkem drobnost.

> ano ale zdá se že RH to nepodcenil a opravil správně :O))

Po instalaci zapsal do /etc/modules.conf ten druhy. Coz muze byt pro
zacatecnika docela problem.

> no to nevím jestli tohle je zrovna věc kterou bude hledat začátečník

Ano, pokud si na takovem disku prenasi data.

> počkat na update 2.4.2-3 nebo další ??

Tato chyba nebyla opravena ani v "cistych" jadrech 2.4.5. Takze
jedina moznost byla sehnat si patch, ktery to "mozna" opravi (patch
fungoval). Jak se dostane takovy patch do jadra (jinak nez
kompilaci) ?

> no tohle začátečník asi také neudělá proč by taky.

Protoze mu misto zvuceni bude tuhnout masina. A to je docela problem,
nemyslite ?

Tady jsem popsal soje problemy, se kterymi si dokazu poradit (i kdyz
to bylo pekne k vzteku). Ale co mam poradit zacatecnikovi, ktery by
byl v podobne situaci ? Jedine aby se naucil kompilovat kernel.

> to je také možnost ale obávám se že začátečník si opravdu na kompilaci
> kernelu jen zavaří mozek a nic moc nedosáhne.

Jednou do toho proniknout musi, tak co.

> Přiznám se že se považuji za
> vcelku hodně pokročilého uživatele (zkoumám LINUX někdy od RH4.2) a stejně
> při kompilaci kernelu více jak polovinu voleb nechám jak jsou neboť vůbec
> nechápu ani netuším k čemu jsou dobré.

No to jsme na tom skoro stejne. Ale hlavni je nastavit si to co chci,
ne ? Nikdo prece nezna kernel uplne dokonale (kdyz pominu _nekolik_
lidi na svete). Vetsine staci nastavit si ovladace na sve periferie,
trochu toho sitovani ... a je hotovo.

S pozdravem

Miroslav BENEŠ
správce sítě