Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Středa Říjen 10 13:02:00 CEST 2001

> Neverim, ze certifikaci dostal server s ISA sitovkou ;-) Je snadne dat do
> certifikovaneho stroje naprosto nekompatiblni kartu a pak kricet, ze to
> nejde. I kdyz to neni vami zminovany pripad, je to jen povzdech. Ale k veci.

	Ne u HP nebyl problem v sitovce, ale kdyz HP rika 'mame na HP NetServer
E<XY> certifikaci pro RedHat', pak ja rikam 'mate uplne kulove, vzal
jsem ten certifikovany RedHat, korektne nainstaloval a masina ani
nenabootovala'.

...trosku dam pod sebe...(pokud bude dojem, ze vytrhavam z kontextu,
nebyl to zamer a snaha byla presne opacna):

> [...]
> CTT diktovat jaky hw ma pouzivat, ale kdykoliv muzu, tak chci, aby pouzivane
> zelezo jelo pod vsim, co se na nem bude pouzivat bez problemu.  Dost casto
> se to i dari prosadit ;-)
> jakem si vendor mysli, ze pali vetsinu uzivatelu. Me osobne naprosto nevadi,
> ze je/byl problem rozchodit kombinaci ISA/PCI sitovky v tom kterem stroji,
> protoze ISA sitovka do serveru nepatri, stejne jako ISA sbernice. Naprosto
> mi nevadi potize sw raidu, protoze sw raid povazuju za zdroj potencionalnich
> problemu a tudiz kdyz raid, tak hw. A tak dal (lm sensors jsem neprovozoval

	Bohuzel velice casto dostavam podpasovky ja, protoze zakaznik je
masirovan z mnoha stran, jak je ten Linux nenarocny (mysleno oproti MS
Windows serverum), jak sqele slape apod. O HW problemech, o driverech,
podpore nema nejmensi potuchy, takze by mne zajimalo co mam delat (vim,
Vy netvorite marketing CTT, takze mi neodpovite, je to muj problem, ze
mam 'takoveto' zakazniky a ze se jim snazim s maximem usili dodat
kvalitni zbozi). Jako routery bezne dostavam na stul pocitace, ktere to
sice po strance vypocetniho vykonu (CPU) hrave zvladnou (mohu si piskat,
kdyz to ma vice jak 16MB RAM v SIMMech), ale router potrebuje alespon
zakladni periferie a sice sitove karty - to ze zakaznik casto micha
dohromady firewall/sitovy router a firemni Internetovy aplikacni server
v jedno (minimalne z pohledu posty, WWW a DNS) uz radeji nekomentuji.

	Pravda, vyskytnou se i opacne extremy - mam skoro super stroj na bazi
x86 - ani to neni jednoduche nekdy v Linuxu uchodit, jak jsem se
presvedcil...:-]

	Zakladni problem vsak vidim v tom, ze neexistuje naprosto zadna HW
sestava (a zakaznik ji casto chce doporucit, na znacce netrva), kterou
bych mohl s klidnym svedomim doporucit z fleku. Ani u jednoho x86
compatidebile HW si nejsem dopredu jisty, ze ho uchodim, mohu prolezt
desitky HW zamerenych Webu, presto dokud to nemam koupeny (vyjimecne
dostanu pouze na otestovani) a ten Linux na to nenainstaluju a
nerozhodim vse potrebne (zejmena aby jadro korektne bez chyb a panicu
chodilo) - mysleno zejmena HW periferie - nemohu o tom HW rici nic...
Citite ten obrovsky rozdil oproti svetu MS Windows - bere se skoro za
samozrejmost, ze pokud bych na 'certifikovanem' pocitaci pro MS Windows
98 (priklad) MS Windows 98 nenainstaloval, vyreklamuji celkem bez
problemu... kdo mi proda v republice takovy pocitac pro Linux? Nazor, ze
pokud pocitac funguje s MS Windows 98 ci Win2k, bude __zrejme__ fungovat
i s Linuxem tu vazne misto nema...

> Sw raid? Nedovedu si na serveru sw raid predstavit. Nicmene pravda, s sw
> raidem jsou problemy, proto se vendori snazi nejak na ne reagovat. Ne vzdy

	Ano, nekdy nechapu, proc je v masine za vice jak 100 papiru podstatny
rozdil v bezproblemovem HW RAIDu (za cca 20kkc) a problematickem SW
RAIDu za 0kc (aspon jsem si vzdy prosadil, ze se bootuje na takovem
stroji ze separe disku ci oblasti a SW RAID je pouze 'datova' oblast),
proste lide/firmy jsou takove, budeme-li odmitat takoveto stroje, linux
se nerozsiri, protoze se rozleze nazor, ze ten 'linux' vlastne nema HW
podporu, ale i druhy extrem - bastlit za kazdou cenu - je o nicem a
firmy na nem drive ci pozdeji prodelaji misto toho aby si vychovavali
zakaznika. Snazim se najit zlatou stredni cestu (+ osveta u zakaznika),
bohuzel konkurence ve sve dravosti mi jak soucasne, tak potencialni
zakazniky tezce kazi (a to vcetne CTT:-]).

> se to povede. A to plati i o vanilla jadrech. Asi se shodnem, ze dat tomu,
> co je dnes jadro 2.4 status stabilniho produkcniho jadre bylo ponekud
> unahlene. A bylo to Linusovo rozhodnuti, ne vendoru.

	Vendori to ale velice podporovaly (uz chteli mit 2.4.) a misto toho,
aby bylo jeste rok 2.3.X (X > 200 treba) jsme dostali jako 'darek' 2.4.0
inu proto, ze od 2.2.0 je to hodne dlouho... - to ma byt argument?

> :-) Mam zacit vypocitavat veci, ktere nejsou/nebyly koser ve vanilla
> jadrech?

	Oba to vime, odpovezte mi vsak na otazku - jak dlouho se tam udrzely?
Jak dlouho se tyto 'nekoser' veci drzi ve vendor jadrech?