velikost swapu

Čtvrtek Říjen 11 00:55:24 CEST 2001

On Wed, 10 Oct 2001, Marek Siwek wrote:

> Sleduji zdejsi polemiku o swapu a mam otazku, castecne i odpoved: Kdyz
> mam 256 MB RAM to musim mit 620 MB swap? Dejme na to, ale kdyz vim ze
> ram vyuziju jen obcas na doraz tak mi snad staci mensi, nebo se pletu?
> Nepouzivam pocitac jako server a tak je moje otazka mozna banalni ale
> neda mi to se nezeptat.

Jakmile bude potreba swap, tak zacne problem.

Pokud bude pamet dochazet a nebude swap, zmensi se buffery a cache, coz
povede k dramatickemu poklesu vykonu (zbytecnemu) a po dalsich pozadavcich
nakonec dojde na OOM (Out Of Memory, jadro zabije nejaky proces).

Pokud bude swap maly, projevi se chyba ve VM novych jader.

Swap muze byt na oddilu, ale i v souboru (tj. udelelejte si "rozumny" na
partition a zbytek nahonte do souboru).

Staci na to Gimp nebo WWW prohlizec a nejake slusne "obrazky". Pripadne
chyba v nejakem jinem programu.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz