RPM & --reloc (RH7.1CZ)

Kasparek Tomas xkaspa06 na stud.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Říjen 11 13:43:53 CEST 2001

On Wed, 10 Oct 2001, Radek Vybiral wrote:

> Jednak a take bych zkusil osklivou fintu s linky asi takhle:
>
> Adresar /usr, v nem je /local a v nem dale /bin, /lib, /man atd.
> Pokud potom presunu vsechny soubory z /usr/bin do /usr/local/bin a udelam
> link ln -sf /usr/bin /usr/local/bin bude si RPM myslet, ze se isntaluje do
> /usr/bin a pritom to jde do /usr/local/bin.

 Jo jiste ze --relocate, to byl preklep, a ty linky mi nepomuzou. Myslenka
je takova, ze na disku maji byt zakladni programy - prelozeno - co se
nejvice pouziva a co se vleze. To treba muze byt zaklad KDE, ale treba
KOffice nebo KDevelop uz by mohly byt sdilene - to je priklad - nevim,
jetli bych je k tomu rozdeleni premluvil.

Zjistil jsem, ze vetsine balicku staci vzit SRPM, v konfiguraci rpm
nastavit default prefix n a/usr/local a jen znovu prelozit, coz neni tolik
prace jako spis casu. Navic nektere balicky jsou udelany tak, ze jim tohle
nepomuze a musi se upravovat .spec, a to uz je horsi. Neni to samozrejme
az takovy problem pro jeden, dva nebo pet balicku, ale pro radove 200 uz
asi ano.

Jak rikam, presne to co potrebuju je premluvit RPM aby s vyuzitim
binarniho balicku - bez prekladu - instaloval vse ne pod /usr ale pod
/usr/local

Mate nekdo nejakeho tipa?

Jak je to s tim --relocate (& --badreloc).

Jinak balicek, ktery by mel napsan .spec tak aby sel pouzit--prefix jsem
asi jeste nevidel. Na tohle jak se zda vsihni kaslou, protoze je to pro
jeden balicek asi 10% prace pri priprave .spec souboru navic, a pouziva to
asi jen minimum lidi. Ach jo ....

 --

	Tomas Kasparek (sioux, xkaspa06)
 	 Tomas.Kasparek na seznam.cz