Threads x procesy

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Čtvrtek Říjen 11 15:35:26 CEST 2001

Karel Zak wrote:
>  8 let nezdechne? ... si stavite na zahrade Temelin II.? :-)

Bohuzel nam to nechcou dovolit, tak aspon neco dobastlit do
stavajicich. :-)

>  Ostatne muze te mit i modifikaci kdy se nastartuje nejake minimum
>  procesu a pokud bud treba tak si docasne nastartovat dalsi.

Ano, treba Apache tento model nazorne propaguje.

>  S timto jsem si nikdy nehral. Na to nejake zretelne prinosy u
>  aplikaci tohoto typu (klient/server)?

Pro klasicnej klient/server ne. Je to urcene pro veci, kde potrebujete
zkratka rychlou a deteministickou odezvu. U aplikace bezici
v klasickem user space neni mozno zajistit dostatecnou odezvu
pro nektere veci.
I kdyz si pohrajete s prioritami a pouzijete neco s SCHED_RR nebo
SCHED_FIFO, tak se neda garantovat rychlost odezvy pod milisekundy
(u bezneho IA32 linuxu v podstate o rad hur).
U RT je to dneska v radech tak dvou desitek mikrosekund na IA32.
Takze to ma smysl tam, kde na neco musite rychle reagovat, jinak
je to zbytecna komplikace. RT-Linux se svymi tasky bezi v podstate
jako castecne samostatna vrstva mezi HW pocitace a vlastnim jadrem
inuxem a linux s jeho ulohama bezi jako jeho idle task.
Ja na toto presel proto, ze jsem byl liny si napsat vlastni TCP/IP
stack s drivery sitovek v assembleru, tak vlastni zpracovani
delam v RT-Linuxu a vse nad tim pouzivam jen pro komuniaci s okolim.

>  Todle mne zajima. Co budete pouzivat na to RPC-XML?

>  Pro C/C++ vim o dvou implementacich:
>     http://xmlrpc-c.sourceforge.net

Tahle se mi jevi celkem pouzitelna na normalni cinnost, aspon v C.
C++ provedeni je zatim dost experimentalni.
Pravdepodobne se vydam cestou drobnych uprav tehle knihovny, protoze
na vlastni implementaci asi nebude dost casu.

	Majkl