Kdy preklad kernelu

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Čtvrtek Říjen 11 23:30:04 CEST 2001

Dovolim si to malicko shrnout:
V zasade mame dve moznosti
a) Pouzit kernel z distribuce
b) Prelozit si vlastni kernel

Ad a)
Kernely z distribuci jsou navrzeny tak, aby nabehly na velke vetsine
stroju a uzivatel se o vlastni preklad kernelu nemusel starat. Za to
ovsem platime tim, ze vetsina ovladacu se zavadi jako mudul. To muze a
nemusi byt vyhoda. Nastesti to vetsinou vyhoda je.
Kernely z distribuci obsahuji radu patchu, ktere sem zaradili
distributori a radne je otestovali - to vyhoda je.
Na druhou stranu, ale budete mit v systemu (obvykle - tance s rpm
vynechavam) jen jeden kernel - to ja osobne pokladam za nevyhodu (jiste
ze aktivni je jen jeden kernel - mam na mysli moznost vybrat si z
kernelu pri bootu - hned vysvetlim -ad b).

Ad b) Muze se stat, ze modul nezinicializuje zarizeni korektne a to tedy
"nenabehne". Kdysi to bylo u sitove karty 3c509 (2.2.16 rpm), kdy karta
pouzivala port (tusim) 240. Pokud jste ovladat zakompilovali primo do
kernelu, kartu system nasel, zinicializoval a jela.
Ja osobne to delam tak, ze mam v systemu vlastnorucne prelozeny kernel
2.2.19 od ktereho si archivuji konfiguracni soubor.
Vyhoda? Pokud chci vyzkouset nejake nove jadro z distribuce, tak provedu
update rpm balicku, upravim /etc/lilo.conf, spustim /sbin/lilo a kernel
vyzkousim. Zatim se musim vracet k memu 2.2.19, protoze ani (prelozeny)
2.4.9 neumoznuje SO 5.2 zapisovat sve soubory na vfat partition. Pod
2.2.19 (ale i 2.2.16, 17, 18) to jede korektne. Jisteze si mohu ten
kernel i prelozit a "zaradit" jej na seznam do lilo. Proste - mohu si
vybrat.

Pokud mi vyhovuje moznost a), nemam skutecne duvod prekladat si kernel.
Pokud chci jit na b), je naopak vyhodou mit svuj vlastni kernel v
zaloze. Musim si vyladit prekladac (nainstalovat:-) a pro RH 7.x budu
jeste potrebovat balicek kgcc (ktery RH uvolnil prave pro preklad jader
2.2.x) abych si to 2.2.x jadro mohl prelozit.

Myslim, ze tady nekde bylo jadro pudla predchozi debaty, co rikate? :-)

--
Michal Vymazal
gandalf na mbox.vol.cz