Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandra

Petr Klimovic pizi na jinak.cz
Čtvrtek Říjen 11 17:10:31 CEST 2001

 ZM> Pokrocilejsim ano, pokrocilejsim zacatecnikum ne. Kdo je
 ZM> pokrocilejsi
 ZM> zacatecnik? Na kompilaci jadra v podstate nic neni. Pokud umite
 ZM> anglicky a mate nainstalovane potrebne baliky, tak to zvladne i
 ZM> opicka. Otazka je, co se stane, kdyz (pokrocilejsi) zacatecnik
 ZM> prelozi
 ZM> jadro nevhodnym prekladacek cio v dobre vire v nevyhodne
 ZM> konfiguraci.
 ZM> Imho si jen zadela na problemy.

A o to prave jde. Vzdycky jsem se hodne naucil, kdyz jsem se pokousel
zachranit system ktery jsem si umrel. Takovy clovek musi nastudovat
lilo, musi se zamyslet nad tim, jak to cele funguje, jak nastavit lilo
tak, aby mohl bootovat dva ruzne kernely. Ten puvodni a svuj novy,
atd... Musi si precist howto, nejaky ten man, Pouzit tar a bzip, atd...

 ZM> Jiste, je otazka, zda maji ziskavat zkusenosti s tak kritickou
 ZM> zalezitisti jako je kompilace vlastniho jadra. Jestli za to tech
 ZM> tech
 ZM> par set kilo (maximalne) stoji. V dobe, kdy 128M < 1k Kc.

Vas cenovy udaj plati pro DIMMy, ale kdyz mam obycejne Pentium se SIMM,
uz to tak levne neni. A mnoho kutilu s linuxem ho prohani na starych
sunkach.

Petr

... Pratele prichazeji a odchazeji, nepratel pribyva.