Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandra

Zdenek Mazanec mazanec na book.ctt.cz
Pátek Říjen 12 08:29:50 CEST 2001

>  ZM> jadro nevhodnym prekladacek cio v dobre vire v nevyhodne
>  ZM> konfiguraci.
>  ZM> Imho si jen zadela na problemy.
>
> A o to prave jde. Vzdycky jsem se hodne naucil, kdyz jsem se pokousel
> zachranit system ktery jsem si umrel. Takovy clovek musi nastudovat
> lilo, musi se zamyslet nad tim, jak to cele funguje, jak nastavit lilo
> tak, aby mohl bootovat dva ruzne kernely. Ten puvodni a svuj novy,
> atd... Musi si precist howto, nejaky ten man, Pouzit tar a bzip, atd...

Mate jednoznacne pravdu. Jenze lidi tohoto typu, co jsou si ochotni vyhrat
se systemem, ladit, vylepsovat, je proti mase ostatnich osklive malo :-(
Vetsina chce proste systemy typy PnP, protoze to stoji mene instalacniho
usili. At uz z jakehokoliv duvodu (touha pracovat na necem jinem, malo casu,
proste cokoliv)
Vendori si tohle uvedomuji, a ti, co touzi po masivnim rozsireni "te sve" ji
tomu prizpusobuji. Snazi se, aby distribucni balicky byly na takove urovni,
aby tohle bylo mozne. Casto se i dari.
Kdo ovsem chce/ma cas muze si jakoukoliv soucast preladit k obrazu svemu.
Nejde generalizovat...

>  ZM> Jiste, je otazka, zda maji ziskavat zkusenosti s tak kritickou
>  ZM> zalezitisti jako je kompilace vlastniho jadra. Jestli za to tech
>  ZM> tech
>  ZM> par set kilo (maximalne) stoji. V dobe, kdy 128M < 1k Kc.
>
> Vas cenovy udaj plati pro DIMMy, ale kdyz mam obycejne Pentium se SIMM,
> uz to tak levne neni. A mnoho kutilu s linuxem ho prohani na starych
> sunkach.

Ano, to je pravda. Takove stroje mivaji sloty na DIMMy docela zridkakdy. Pak
muze byt pameti problem (tusim max 128M neni mnoho).

--
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
+420 2 33011644