Chodi nekomu rhide?

Ladislav Vaiz ziav na adela.fel.zcu.cz
Pondělí Říjen 15 08:59:44 CEST 2001

Pouzivam sice jinou verzi, ale snad vam me informace k necemu budou.

> Chtěl jsem se zeptat, jestli někomu ze čtenářů chodí v pohodě rhide (s
> českými znaky, s helpem, ...) pod Redhatem 7.1?

Rhide pristupuje k linuxove konzoli pres /dev/vcsaX. Pokud pouzivate
napriklad font lat2-sun16 doplneny o iso02.acm, pak znaky zapsane
na /dev/ttyX prochazi konverzi a zobrazuje se jine cislo znaku, jehoz
bitmapa ve fontu je puvodni znak. Pokud zapisujete primo na /dev/vcsaX,
tak konverze neprobehne a zobrazite sice spravne cislo znaku, ktere ma
ovsem jiny vzhled.

Asi je to trochu zmatene, tak priklad (konkretni cisla jsem si vymyslel):

c s hackem ma v iso8859-2 kod 160.
V fontu je tvar pismene c pod kodem 192.
V iso02.acm je, ze misto znaku 160 se ma zobrazit znak 192. (zjednoduseno,
komplikovano o unicode)
pokud zapisete znak 160, projde konverzi na 192 a vy vidite c s hackem.

Pokud ale konverzi obejdete, zapisete primo znak 160, na jehoz pozici v
fontu je ovsem jiny znak nez c s hackem.

Idealni reseni: Upravit rhdie, aby si nacetlo prislusnou konverzni
tabulku a samo implementovalo konverzi.

Postacujici reseni: zakazat, aby rhide pouzivalo /dev/vcsX, mam pocit, ze
na to je nejaky parametr. Pak muzete vcsa smazat, ale to je uz prasacke
reseni.

>  Zkoušel jsem stahovat z www.rhide.com - při nainstalovani binárek rpm
> to "chodilo", ale byly poničené české znaky, nefungoval help, ...

Help chodil bez problemu v RH6.0, na RH6.2 uz ne. Byly tusim nejake zmeny
v umisteni .info souboru.

>  Při překladu zdrojáků to zase zlobilo kvůli jakéu si chybějícímu
> zdrojáku ke gdb-5.0, ...

Je treba vytvorit libgdb.a a, libgdb.h, ale to je dost komplikovane.

Jinak ale kompilaci rhide doporucuji pouze lidem s pevnymi nervy.

			La'd"a
--
Jen dvě věci lze na světě nalézt všude - vodík a lidskou blbost.