Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Oto Buchta tapik na neo.cz
Pondělí Říjen 15 12:06:54 CEST 2001

Dne čt 11. říjen 2001 11:30 Milan Kerslager napsal(a):

> Jasne, do verejnosti se nedostanou "tzv. zmetky 2.4.x kde x < 10" a az je
> nekdo (kdo asi?) otestuje, tak nam je Linus po 5 letech uvolni a my si
> budem uzivat absolutniho klidu.
>
> NIKDO NIKOHO nenuti pouzivat jadra 2.4.x, ktera jsou sice v tzv. stabilni
> rade, ale evidentne nejsou jeste stabilizovana. Vzdycky to tak bylo i v
> minulosti a pokud nekdo chce nadavat, mel by zustat u rady 2.2.x nebo
> misto nadavani prispet ke stabilizaci rady 2.4.x.

Jenom drobna reakce: Dle mého názoru ne všechny ovladače zařízení z
2.4.latest jsou k dispozici i pro verzi 2.2.latest. Z toho plyne, že pokud
chci používat prvek z jisté vyhraněné množiny hardware, tak MUSÍM na 2.4
(uznávám ale, že lze používat jiný hardware podporovaný v 2.2.latest.

> [...]
> sami sobe namluvit, ze 2.4.jakekolivnizkecislo je finalni produkt a na
> zakleade teto chybne konstrukce vyplodit tunu nadavek).

> Stabilni rada se tak oznacuje proto, ze v ni NEPROBIHA vyvoj a jejim
> ukolem je STABILIZACE jako PROCES a ne jako vec, ktera nam za tyden spadne
> do klina. Pokud Linus vymeni ve stabilni rade VM, mel pro to asi zavazny
> duvod (treba uzbnal, ze soucasny kod se stabilizovat neda) a neodporuje to
> terminu stabilni rada, protoze *opakuji* - jeji vyznam je v tom, ze
> *probiha* stabilizace a ne ze jadro 2.4.0, 2.4.1 nebo 2.4.9 ma byt finalni

{No dobre, zas tak drobna reakce to nebude a navic nebude od aktivniho
vyvojare jadra, ale pouheho uzivatele}

To, ze 2.4 neni finalni produkt plyne jiz z nestability teto verze. Jenom je
pomerne velka skoda, ze neco, na co tolik lidi nadava, se stalo dle jmena
(cisla verze) "stabilni". Proc tak brzy po releasu nove stabilni rady byl
proveden takovy obrovsky zasah do kodu, nahrazeni VM? Podle drivejsi
argumentace mnohych lidi by jakakoli takto vyznamna zmena mela projit nejdriv
dlouhodobym testovanim ve vyvojove rade a teprve potom se mela stat soucasti
zakladu nove stabilni rady. Proc ten spech? A jak dlouho se bude tento novy
VM odladovat ve "stabilni" rade?

Apropos proces stabilizace. Mame tva slova, Milane, chapat tak, ze stabilnimi
dvojkovymi jadry jsou pouze 2.0.39 a 2.2.19? A ze do 2.6 se v jadre nedockame
zadneho vylepseni, zadneho noveho ovladace, pouze bude vice stabilizovano? Ze
jadro A.B.I je stabilnejsi nez A.B.J, kde I>J? Tak to by potom IMHO:
- mela nova rada spatrovat svetlo sveta co tri mesice a nikoli co rok a neco,
aby se obcas taky pridal nejaky ten ovladac novych zarizeni;
- jadro 2.0.0 bylo setsakra zabugovane, kdyz bylo relreasnuto jeste jeho 39
oficialnich stabilizaci (nepositaje stovky prepatchu);
-je nutne pouzivat posledni verze vanilla kernelu, protoze ty by mely byt
nejstabilnejsi, a nikoli strasi verze od distributoru!!!!!

Ono je to ale mnohem slozitejsi a vyvoj probiha i v ramci "stabilni" rady a
proto nekteri (i ja) doporucuji zdrojaky jadra od distributoru a jejich
vlastni kompilaci. Jenomze tento vyvoj by mel IMHO znamenat, ze kazde jadro z
A.2*K.X, kde K je z N, je zase stabilni. To se bohuzel nedeje a proti tomuto
ma ted tolik lidi takove ohromne vyhrady. Proc takove velke vyhrady nebyly
pro jadra 2.2 ci 2.0 (pro 2.0 si to moc nepamatuju, uznavam, ale nikde jsem o
tom neslysel; u 2.2 uz nekteri tvrdili, ze od verze 2.2.nejake_male_cislo
(tusim 3) byly velmi stabilni, az na nektere bezpecnostni chyby (viz 2.2.5) )
? Jak tady nekdo rekl, asi je neco shnileho ve state Danskem.

--
Oto 'tapik' Buchta